CRRC i Temoinsa z kontraktem na dostawę EMU dla Chile


EFE Trenes de Chile, państwowa spółka kolejowa Chile, ogłosiła, że chiński producent taboru CRRC Sifang i brazylijski Temoinsa wygrali kontrakt na dostawę 32 podmiejskich elektrycznych zespołów trakcyjnych (EMU), które będą dostarczane od 2026 roku. Wartość kontraktu wynosi 171,36 mln USD, z czego 117,8 mln USD to wartość 22 pociągów zamówionych dla połączenia Alameda - Melipilla, a 53,5 mln USD dla linii kolejowej Quinta Normal - Batuco. Prezydencki Projekt EMU "Melipilla i Batuko" ma na celu modernizację i renowację chilijskich obiektów kolejowych. Jest to największe zamówienie na zakup wagonów kolejowych w historii EFE.Zwycięzca kontraktu został ogłoszony przez Ministra Transportu i Telekomunikacji, Juana Carlosa Muñoza, oraz Prezesa Zarządu EFE, Erica Martina, w Estación Central de Santiago. Jest to największy pojedynczy zakup taboru kolejowego w historii EFE od prawie 140 lat i stanowi część inwestycji mających na celu rozszerzenie działalności kolejowej i postęp w kierunku instytucjonalnego celu potrojenia transportu pasażerskiego do 150 milionów pasażerów. W przypadku Melipilli, kolei będzie przewozić około 57 milionów pasażerów, podczas gdy Batuco będzie przewozić kolejne 35 milionów. Łączna kwota inwestycji wynosi 171,36 mln USD, z czego 117,81 mln USD przypada na Alameda-Melipilla, a 53,55 mln USD na Quinta Normal-Batuco. Wybrane w przetargu pociągi mają podobną charakterystykę do tych niedawno zakupionych do obsługi połączenia Rancagua-Alameda, zasilanych energią elektryczną za pośrednictwem sieci trakcyjnej. Są to pociągi 3-wagonowe, o maksymalnej prędkości 140 kilometrów na godzinę i maksymalnej pojemności 807 pasażerów na miejscach stojących i siedzących. Są one wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt, system klimatyzacji i uniwersalną dostępność, z warunkami do przewozu osób na wózkach inwalidzkich.Przy produkcji nowwego pociągu producent zastosuje zaawansowane koncepcje projektowe dotyczące lekkości, inteligencji i przyjazności dla środowiska, a także zarezerwuje miejsce na instalację litowo-jonowych akumulatorów trakcyjnych.Pojazd osiągnie większą prędkość, ma większą pojemność i szersze nadwozie, jest lżejszy, bardziej inteligentny i bardziej przyjazny dla środowiska. W odniesieniu do emisji do atmosfery, EFE zmierzyło wpływ projektu Alameda-Melipilla. Eksploatacja pociągów spowoduje redukcję zanieczyszczeń powietrza, takich jak tlenek azotu (NOx), pył zawieszony (PM10 i PM2,5) i dwutlenek węgla (CO2), przy redukcji tlenku azotu (NOx) o 22,1 tony/rok; pyłu zawieszonego PM10 o 3,4 tony/rok; pyłu zawieszonego PM2,5 o 2,0 tony/rok; oraz CO2 o 38 338 ton/rok. Oczekuje się, że dostawa EMU rozpocznie się w 2025 roku. Po uruchomieniu EMU, zdolność transportu pasażerskiego EFE zostanie skutecznie poprawiona, skracając czas podróży między San Diego a Melipillą o dwie godziny i zapewniając wygodniejszy i bardziej komfortowy środek transportu dla miliona mieszkańców wzdłuż linii.Źródło: EFE Trenes de Chile/Kurier Kolejowy

Komentarze