Czesi mają problem z polskimi RegioFox

RegioFox- České dráhy

Nowe jednostki RegioFox od polskiego producenta PESA Bydgoszcz miały poprawić komfort podróży po Czechach, ale pojawił się nieoczekiwany problem – pociągi są zbyt głośne. Skargi pasażerów potwierdziły również Czeskie Koleje, które są pierwszym klientem PESY w przypadku tych jednostek. Polski producent podobno już pracuje nad rozwiązaniem tego problemu.Podczas gdy wewnątrz pociągu RegioFox podróż może wydawać się cichsza w porównaniu do wcześniejszej generacji jednostek silnikowych RegioShark, inaczej jest w przypadku hałasu na zewnątrz. Jak informuje portal Zdopravy, pasażerowie Czeskich Kolei skarżą się w mediach, że pociągi są zbyt głośne. Hałaśliwy problem potwierdziły również Czeskie Koleje.PESA posiada certyfikat niezależnego akredytowanego laboratorium, zgodnie z którym jednostka silnikowa serii 847 spełnia wszystkie obowiązujące normy hałasu określone przez europejskie normy TSI (w tym hałas zewnętrzny). Jednak przedstawiciel PESY na czeskim rynku, Miroslav Kupec, powiedział portalowi Zdopravy, że problem istnieje, ale zostanie rozwiązany.Czeskie Koleje wprowadziły pierwsze jednostki do próbnego użytku w sierpniu. W weekend czeski przewoźnik przetestował dwa połączone składy, a od wtorku eksploatacja jednostek RegioFox zostanie rozszerzona na trasy w środkowych Czechach z Rakovníka do Berouna oraz z Berouna do Pragi przez Rudnou. Codziennie po czeskich torach będą kursować aż trzy z pięciu „lisów”, które czeski przewoźnik ma do dyspozycji w ramach próbnego użytku. Dziennie pociągi RegioFox przejadą około 1400 kilometrów i obsłużą do 38 tras w dni robocze. W pozostałych jednostkach będzie prowadzone szkolenie personelu, konserwacja eksploatacyjna i usuwanie usterek wykrytych podczas próbnego użytku.Jak informuje portal Zdopravy, Czeskie Koleje zamówiły 76 nowych jednostek RegioFox. Jeszcze w tym roku do eksploatacji ma zostać wprowadzonych koło dwudziestu składów, a dostawy kolejnych będą kontynuowane w przyszłym roku. Maksymalna prędkość nowych pociągów wynosi 120 km/h, a moc to 750 kW. Oferują one łącznie 115 miejsc siedzących oraz przestrzenie dla pasażerów na wózkach inwalidzkich, wózków dziecięcych lub do przewozu rowerów. Są wyposażone w europejski system zabezpieczeń kolejowych ETCS oraz system komunikacji GSM-R. Od rozpoczęcia próbnego użytku jednostki RegioFox przejechały już prawie 21 000 kilometrów. Źródło: Obserwator Logistyczny

Komentarze