Deutsche Bahn i Vossloh rozszerzają współpracę


Wykorzystując technologię High-Speed Grinding firmy Vossloh, partnerstwo ma na celu rozszerzenie konserwacji zapobiegawczej na całą wysokowydajną sieć kolejową DB, która do 2024 r. obejmie ponad 13 000 kilometrów. Deutsche Bahn (DB) i Vossloh zacieśnią współpracę w zakresie prewencyjnego utrzymania torów kolejowych. W oparciu o ich partnerstwo, technologia High-Speed Grinding (HSG) firmy Vossloh zostanie wykorzystana do rozszerzenia konserwacji wysokowydajnej sieci kolejowej DB na co najmniej 13 000 kilometrów torów do 2024 roku. Inicjatywa ta ma na celu wyeliminowanie usterek szyn i wydłużenie żywotności krytycznej infrastruktury kolejowej. Priorytetowo traktowane będą najbardziej ruchliwe odcinki niemieckiej sieci kolejowej, tzw. sieć o wysokiej wydajności. Poza fizyczną konserwacją, DB Netz AG zakontraktowała również Vossloh dostarczenie kompleksowych cyfrowych narzędzi pomiarowych i analitycznych. Technologia ta umożliwia gromadzenie i ocenę danych w czasie rzeczywistym podczas szlifowania szyn, ułatwiając podejmowanie decyzji opartych na danych i umożliwiając wgląd w działania. Oznacza to przejście od konserwacji opartej na czasie do konserwacji opartej na stanie, zwiększając w ten sposób ogólną wydajność procesów konserwacji kolei. Technologia HSG opracowana przez Vossloh pozwala na pracę z prędkością przekraczającą 80 km/h na torach głównych, umożliwiając prowadzenie prac konserwacyjnych równolegle z regularnymi przewozami towarowymi i pasażerskimi. Eliminuje to potrzebę zamykania torów i minimalizuje zakłócenia w ruchu kolejowym. Ponadto program szlifowania można dostosować do konkretnego stanu każdego odcinka toru, optymalizując przekrój szyny w celu poprawy bezpieczeństwa i wydajności. "Oczekujemy, że natężenie ruchu pasażerskiego i towarowego będzie nadal rosło w nadchodzących latach, a my stale modernizujemy naszą sieć. Rozmiar niemieckiej sieci o wysokiej wydajności wzrośnie prawie trzykrotnie do ponad 9 200 kilometrów do 2030 roku. Na przykład dzięki prewencji z wykorzystaniem technologii HSG jeszcze bardziej zwiększymy niezawodność naszej sieci" - skomentowała Heike Junge-Latz, Członek Zarządu odpowiedzialna za zarządzanie zakładami i utrzymaniem ruchu w DB Netz AG. Źódło: RailMarket

Komentarze