Gotthard Base Tunnel ma zostać ukończony przed końcem września


Do tej pory z tunelu usunięto 22 wagony, a także dwie lokomotywy. Obecnie w tunelu wciąż znajduje się 8 wagonów. Miesiąc temu w tunelu Gotthard Base Tunnel wykoleił się pociąg towarowy. Od dwóch tygodni nieuszkodzony wschodni tunel jest ponownie otwarty dla ruchu towarowego. Poszukiwane są rozwiązania dla pociągów pasażerskich, aby mogły one również podróżować tunelem bazowym w weekendy. Prognoza czasowa nie jest możliwa. Szeroko zakrojone prace związane z usuwaniem skutków wypadku w tunelu zachodnim przebiegają zgodnie z planem. Oczekuje się, że szeroko zakrojone prace oczyszczające i naprawcze w miejscu wypadku w zachodnim tunelu potrwają do końca września. Prace prowadzone są na dwie zmiany, siedem dni w tygodniu. Z tunelu usunięto już 22 wagony i dwie lokomotywy. Obecnie w tunelu wciąż znajduje się 8 wagonów. Kilka wagonów zostało tak poważnie uszkodzonych, że muszą zostać zdemontowane w tunelu, zanim będzie można je usunąć. Wagony są ratowane przez portal południowy, który znajduje się około 15 kilometrów od miejsca wypadku. W tym celu miejscami konieczne było zbudowanie tymczasowego toru. Równolegle z tymi pracami SBB przeprowadza szczegółowy przegląd wyrządzonych szkód. Oznacza to, że prace nad naprawą uszkodzonych obiektów kolejowych mogą rozpocząć się natychmiast po zakończeniu prac oczyszczających i ratunkowych pod koniec września. Gdy tylko SBB pozna dokładny zakres uszkodzeń, będzie mogło zamówić dodatkowy wymagany materiał zastępczy. Od 23 sierpnia cztery pociągi towarowe jednocześnie mogą przejeżdżać przez nieuszkodzony tunel wschodni. Za nimi podążają cztery pociągi towarowe z przeciwnego kierunku. Obecnie około 90 z maksymalnie 100 pociągów towarowych dziennie przejeżdża przez tunel Gotthard Base Tunnel. Dodatkowe 15 do 20 pociągów towarowych dziennie przejeżdża trasą panoramiczną Gotthard. Źródło: Railnews

Komentarze