Grupa MÁV-Volán leasinguje piętnaście używanych lokomotyw EuroSprinter


Aby lepiej obsługiwać stale rosnący ruch pasażerski, Grupa MÁV-Volán leasinguje piętnaście używanych, ale w doskonałym stanie technicznym, dwusystemowych lokomotyw ES64U2 typu V7 o dużej mocy (25 kilowoltów 50 Hz i 15 kilowoltów 16,7 Hz AC). Nowe pojazdy trakcyjne pomogą poprawić punktualność i sprawią, że usługi kolejowe będą bardziej stabilne i przewidywalne.Lokomotywy w okleinie MÁV-Start są prawie identyczne z lokomotywami Siemens ES64U2 "Taurus" serii 470 eksploatowanymi na kolejach węgierskich, z których dziesięć jest eksploatowanych w MÁV-Start, a pięć w GYSEV. Rodzina lokomotyw Siemens EuroSprinter ES64U2 V7, o mocy 6400 kilowatów i dwusystemowej trakcji, jest wyposażona w jeden z najnowocześniejszych systemów sterowania pociągiem dla pociągów dużych prędkości - system pokładowy ETCS. Lokomotywy będą mogły poruszać się z prędkością do 160 kilometrów na godzinę na Węgrzech, a także będą miały licencje na działanie w Niemczech, Austrii, Rumunii, Chorwacji i Serbii. Dzięki temu MÁV-Start może pozostać aktywnym graczem w międzynarodowym sektorze przewozów kolejowych. Niektóre z dzierżawionych lokomotyw mogą zostać wykorzystane do zastąpienia starzejących się jednostek trakcyjnych serii 431, 432 i 433 (ex V43), które są w stanie pojechać z prędkością tylko do 100 km na godzinę, oszczędzając w ten sposób koszty energii. Oprócz spełnienia potrzeb grupy MÁV-Volán w zakresie zrównoważonego rozwoju i modernizacji, lokomotywy elektryczne spełniają również wymagania ergonomiczne, maszyniści mogą wykonywać swoje obowiązki przez setki kilometrów w wygodnym i bezpiecznym środowisku pracy. Umowa dzierżawy zostanie zawarta pomiędzy MÁV Rail Tours Ltd., spółką zależną grupy, a Akiem SAS. MÁV-Start będzie korzystać z lokomotyw w ramach istniejącej umowy o współpracy z MÁV Rail Tours. Lokomotywy są już obklejane w Węgierskim Parku Historycznym Kolei w Budapeszcie. (Kurier Kolejowy)

Komentarze