Ruch kolejowy między Niemcami a Austrią stale się rozwija


Ruch kolejowy między Niemcami a Austrią stale rozwija się. Do końca 2023 roku Deutsche Bahn (DB) i Austriackie Koleje Federalne (ÖBB) spodziewają się o około 40 procent więcej pasażerów niż pięć lat temu. Obie spółki rozwijają zatem swoje transgraniczne usługi dalekobieżne pomiędzy sąsiednimi krajami. Trend rozwoju połączeń kolejowych nie został przerwany. Coraz więcej osób w Niemczech i Austrii podróżuje do sąsiedniego kraju ekologicznym pociągiem. Chcemy w dalszym ciągu stymulować rozwój naszej siatki dzięki nowym pociągom, większemu komfortowi i większej liczbie połączeń. Jest to możliwe jedynie dzięki wspólnemu wysiłkowi przedsiębiorstw kolejowych. Rozwój międzynarodowego rozkładu jazdy w ścisłej współpracy z ÖBB to nasza odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie” - mówi Stefanie Berk, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży DB Fernverkehr. „Do 2030 roku chcemy podwoić liczbę pasażerów połączeń Nightjet. Deutsche Bahn odgrywa tu ważną rolę, ponieważ wiele linii nowcnych zaczyna i kończy się w Niemczech. Nowe połączenia uruchamaiamy z Berlina do Paryża i Brukseli, a także wykorzystujemy „Nightjet-y” nowej generacji”. To mocne sygnały, że DB i ÖBB wierzą w produkt nocnych pociągów i udostępnią więcej ofert” - dodaje dr Sabine Stock, członkini zarządu ÖBB ds. transportu pasażerskiego. Wraz ze zmianą rozkładu jazdy od grudnia 2023 roku uruchomione zostanie kolejne połączenie ICE między Berlinem a Wiedniem przez Norymbergę. Wydłużenie trasy do Hamburga spowoduje, że ta metropolia zyska także kolejne codzienne połączenie ze stolicą Austrii. Od grudnia DB i ÖBB będą również uruchamiać pociąg ICE z Berlina przez Frankfurt nad Menem i Stuttgart do Innsbrucka i z powrotem. Pojedzie codziennie, a nie tylko w weekendy. W przyszłości pociągi dalekobieżne będą kursować między Monachium a Salzburgiem co godzinę, od około 6:00 do 21:00. Z Innsbrucku do Monachium połączenie będzie realizowane codziennie, co dwie godziny, od 6:40 do 21:40. ÖBB i DB również coraz częściej inwestują w nowe pociągi. Od chwili zmiany rozkładu jazdy pociągi ICE 4 będą kursować na trasie Frankfurt nad Menem – Monachium – Salzburg – Klagenfurt, zapewniając większy komfort i niezawodność w transporcie dalekobieżnym. Nowa generacja Railjetów, które od kwietnia 2024 roku będą sukcesywnie kursować na trasie Monachium – Włochy, zaoferuje także wyższą jakość i większą liczbę miejsc. Zupełnie nowe, najnowocześniejsze pociągi zaoferują komfort na poziomie ICE. ÖBB i DB rozszerzają współpracę także w ruchu nocnym. Od grudnia 2023 roku obie firmy będą oferować połączenia Nightjet z Berlina i Wiednia do Paryża i Brukseli. Połączenia te będą początkowo kursować trzy razy w tygodniu, a od jesieni 2024 r. codziennie. Podwaja to liczbę połączeń Nightjet do Berlina. Od nowego rozkładu jazdy edycji 2023/24 po raz pierwszy pojadą zupełnie nowe pociągi ÖBB Nightjet. Mają one operować w pierwszej kolejności na połączeniach Hamburg-Wiedeń i Hamburg-Innsbruck. Obsłużą je nowoczesne Nightjety, które mogą osiągnąć prędkość do 230 km/h. Oferują nowy poziom komfortu, w tym indywidualne kabiny (mini kabiny) w wagonie z kuszetką i równy dostęp dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej. Kolejne połączenia do Austrii, Niemiec i Włoch zostaną uruchomione w 2024 roku. Tekst pochodzi z portalu Transinfo

Komentarze