Stadtwerke Augsburg zaprezentowały pierwszy nowy tramwaj Tramlink


Stadtwerke Augsburg (swa) zaprezentowały pierwszy nowy tramwaj Tramlink. Oczekuje się, że jazdy testowe w sieci linii rozpoczną się w połowie października.Nowoczesny, srebrny z czerwonymi i zielonymi pasami w kolorach miasta Augsburg - tak prezentuje się nowy tramwaj Stadtwerke Augsburg (SWA). Pierwszy tramwaj typu "Tramlink" firmy Stadler został w piątek, 22 września po raz pierwszy zaprezentowany publiczności. Na początku sierpnia pierwszy z 15 nowych modeli dotarł do Augsburga z zakładów produkcyjnych Stadlera w Walencji w Hiszpanii. Od połowy października pojazd będzie można zobaczyć na ulicach podczas jazd testowych. Od października do przyszłego roku pozostałe tramwaje będą stopniowo dostarczane do Augsburga. Pierwsze tramwaje mają wejść do regularnej eksploatacji na początku 2024 roku. Nowe, 42-metrowe tramwaje są dodatkowo potrzebne ze względu na przedłużoną linię 3 i planowaną na 2024 r. eksploatację w tunelu dworcowym. Ponadto zastąpią one prawie 30-letnie krótsze GT6. Przede wszystkim zwiększy to również pojemność i komfort pasażerów. "Nowe pojazdy są zatem również ważnym elementem zmiany mobilności w Augsburgu" - mówi burmistrz Eva Weber. "Oferują one pasażerom więcej przestrzeni i komfortu oraz, miejmy nadzieję, ułatwiają podjęcie decyzji o korzystaniu z transportu publicznego i przejściu na mobilność przyjazną dla klimatu" - mówi Weber. Kolejny kamień milowy dla transportu publicznego w Augsburgu nastąpi pod koniec października: "Impulsem dla transportu lokalnego w Augsburgu i całym regionie będzie częściowe otwarcie nowego dworca głównego jesienią tego roku i nowego przystanku tramwajowego pod dworcem głównym w przyszłym roku" - mówi burmistrz.Oczekuje się, że nowy Tramlink pojawi się na torach w ramach jazd testowych w mieście od połowy października, a w regularnej eksploatacji od początku 2024 r. "Po zmontowaniu poszczególnych części tramwaju w naszym warsztacie, wybrani motorniczowie z warsztatów i eksploatacji zostali najpierw przeszkoleni w zakresie nowego pojazdu", wyjaśnia kierownik ds. pojazdów Klaus Röder. Wynika to z faktu, że kabina motorniczego oferuje nowe technologie, takie jak kamery w lusterkach wstecznych z asystentem martwego pola lub system wspomagania w celu uniknięcia kolizji z tyłu. Źródło: Stadtwerke Augsburg / Kurier Kolejow, Foto: Radio Schwaben

Komentarze