Szwajcarski przewoźnik kolejowy BLS Cargo zamówił 10 lokomotyw Vectron MS


Szwajcarski przewoźnik kolejowy BLS Cargo zamówił 10 lokomotyw Vectron MS od Siemens Mobility. Pojazdy są przeznaczone do eksploatacji w korytarzu północ-południe. Będą one eksploatowane w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Włoszech, Holandii i Belgii. Ponadto lokomotywy będą wyposażone w tak zwaną funkcję XLoad. Vectron XLoad to pakiet wyposażenia poprawiający wykorzystanie współczynnika tarcia w celu transportu zwiększonych ładunków naczep. XLoad umożliwia między innymi usprawnienie operacji na osi północ-południe. Łącznie 10 nowych lokomotyw dla BLS Cargo ma moc 6,4 megawata i maksymalną prędkość 160 km/h. Są one wyposażone w europejski system sterowania pociągiem ETCS BL3, a także w niezbędne krajowe systemy sterowania pociągiem. Lokomotywy zostaną dostarczone w 2026 roku. BLS Cargo szczegółowo przetestowało nową funkcję w zeszłym roku i było przekonane o jej przydatności. "Dzięki nowym lokomotywom możemy prowadzić cięższe pociągi niż wcześniej na pochyłościach w tranzycie alpejskim. Dzięki temu jesteśmy bardziej wydajni, a także mamy do dyspozycji więcej lokomotyw" - mówi Dirk Stahl, dyrektor generalny BLS Cargo. W ten sposób flota Vectronów BLS Cargo powiększy się łącznie do 50 pojazdów. Firma zamówiła już łącznie 40 lokomotyw od Siemens Mobility w 2015 i 2020 roku. "Cieszymy się z rozszerzenia floty Vectron BLS Cargo i dziękujemy za ich nieustające zaufanie do naszych lokomotyw. To zamówienie zwiększa liczbę Vectronów sprzedanych szwajcarskim klientom do 160" - mówi Gerd Scheller, CEO Siemens Mobility AG. Siemens Mobility sprzedał do tej pory ponad 1800 lokomotyw Vectron 66 klientom w 16 krajach. Do tej pory flota przejechała łącznie ponad 800 milionów kilometrów. Lokomotywy platformy Vectron są dopuszczone do eksploatacji w 20 krajach europejskich. Źródło: Siemens Mobility

Komentarze