W Kazachstanie otwarto pierwsze poza Chinami centrum konsolidacyjne w ramach inicjatywy BRI


W Ałmaty, największym mieście Kazachstanu uruchomiono pierwsze poza Chinami centrum konsolidacyjne dla pociągów intermodalnych na kolejowym Nowym Jedwabnym Szlaku. Nowy hub będzie obsługiwał regularne połączenie Ałmaty — Jinan. Chiny rozwijają wymianę handlową z krajami Azji Środkowej. W celu obsługi stale rosnącej liczby pociągów kursujących z i do Kazachstanu Chińczycy zdecydowali się utworzyć w tym kraju pierwsze zagraniczne centrum konsolidacyjne w ramach usługi China-Europe Express. Podczas inauguracji nowego hubu 3 września wyruszył pierwszy pociąg, który transportował kazachskie zboże do Chin. Był to 1747 przejazd składu towarowego na transuroazjatyckich szlakach w ramach inicjatywy Belt and Road (BRI). Nowe centrum logistyczne oprócz formowania pociągów oferuje różne usługi logistyczne, magazynowe i zarządzanie łańcuchem dostaw. Hub powstał dzięki inicjatywie spółki Shandong Hi-Speed Group. — Osiągając pełną kontrolę nad logistyką, możemy współpracować z instytucjami finansowymi w celu świadczenia klientom usług finansowych w ramach łańcucha dostaw, zapewniając w ten sposób wydajny i wygodny kanał logistyczny dla wymiany handlowej i gospodarczej pomiędzy Shandong a krajami Azji Środkowej — powiedział Wang Qifeng, prezes Shandong Hi-Speed Group. Od 2018 r. na trasach między Chinami a Kazachstanem, Kirgistanem, Tadżykistanem, Uzbekistanem i Turkmenistanem uruchomiono 3707 pociągów towarowych. Wartość wymiany handlowej między Shandong a krajami Azji Środkowej w 2022 r. wyniosła 1,79 mld dol. Natomiast całkowita wymiana handlowa między Chinami a Kazachstanem w ubr. wzrosła o 32% i wyniosła 24 mld dol. W związku z rosnącym ruchem pociągów kolejowych i problemami kongestii na chińsko-kazachskich kolejowych przejściach granicznych Chińczycy inwestują w infrastrukturę przeładunkową i nowe linie kolejowe do Azji Środkowej. Źródło: Intermodal News

Komentarze