Administracja Bidena ogłosiła przekazanie ponad 1,4 miliarda dolarów na projekty zwiększające bezpieczeństwo kolejowe i poprawiające przepustowość. Większość tych środków pochodzi z ustawy infrastrukturalnej z 2021 roku. Jak podaje portal AP, pieniądze sfinansują 70 projektów w 35 stanach i Waszyngtonie.Kwestia bezpieczeństwa kolei stała się priorytetem po incydencie wykolejenia i pożaru pociągu przewożącego niebezpieczne substancje chemiczne w East Palestine, stanie Ohio, w lutym tego roku. Prezydent Joe Biden zlecił agencjom federalnym podjęcie działań w celu pociągnięcia operatora pociągu Norfolk Southern do odpowiedzialności za katastrofę. Jednak zestaw proponowanych reform dotyczących bezpieczeństwa kolei utknął w Senacie, gdzie ustawa czeka na głosowanie. Projekty obejmują modernizację torów, remonty mostów, usprawnienia w połączeniach między liniami kolejowymi oraz zwiększenie podatności tras na ekstremalne warunki pogodowe. Największa pojedyncza dotacja – prawie 202 miliony dolarów – pomoże wyeliminować siedem przejazdów kolejowych w Kalifornii w ramach większego projektu budowy linii kolei dużych prędkości w tym stanie. Wśród tych projektów przewidziano alokację 178,4 mln dolarów na planowane przywrócenie usług pasażerskich w obszarach Alabamy, Luizjany i Missisipi przy Zatoce Meksykańskiej, co stanowi pierwszą inicjatywę tego rodzaju od czasu huraganu Katrina w 2005 roku. W ramach jednej z największych dotacji spółka Palouse River & Coulee City Railroad w stanie Waszyngton otrzyma 72,8 mln dolarów na modernizację torów i powiązanej infrastruktury, aby umożliwić tej linii kolejowej obsługę nowoczesnych wagonów. Projekt w Kentucky otrzyma 29,5 miliona dolarów na ulepszenie 400 km torów i innej infrastruktury wzdłuż linii kolejowej Paducah i Louisville. W Tennessee 23,7 miliona dolarów zostanie przeznaczone na modernizację około 42 mostów na 10 różnych krótkich liniach kolejowych. (Na Kolej)
Administracja Bidena ogłosiła przekazanie ponad 1,4 miliarda dolarów na projekty zwiększające bezpieczeństwo kolejowe i poprawiające przepustowość. Większość tych środków pochodzi z ustawy infrastrukturalnej z 2021 roku. Jak podaje portal AP, pieniądze sfinansują 70 projektów w 35 stanach i Waszyngtonie.Kwestia bezpieczeństwa kolei stała się priorytetem po incydencie wykolejenia i pożaru pociągu przewożącego niebezpieczne substancje chemiczne w East Palestine, stanie Ohio, w lutym tego roku. Prezydent Joe Biden zlecił agencjom federalnym podjęcie działań w celu pociągnięcia operatora pociągu Norfolk Southern do odpowiedzialności za katastrofę. Jednak zestaw proponowanych reform dotyczących bezpieczeństwa kolei utknął w Senacie, gdzie ustawa czeka na głosowanie. Projekty obejmują modernizację torów, remonty mostów, usprawnienia w połączeniach między liniami kolejowymi oraz zwiększenie podatności tras na ekstremalne warunki pogodowe. Największa pojedyncza dotacja – prawie 202 miliony dolarów – pomoże wyeliminować siedem przejazdów kolejowych w Kalifornii w ramach większego projektu budowy linii kolei dużych prędkości w tym stanie. Wśród tych projektów przewidziano alokację 178,4 mln dolarów na planowane przywrócenie usług pasażerskich w obszarach Alabamy, Luizjany i Missisipi przy Zatoce Meksykańskiej, co stanowi pierwszą inicjatywę tego rodzaju od czasu huraganu Katrina w 2005 roku. W ramach jednej z największych dotacji spółka Palouse River & Coulee City Railroad w stanie Waszyngton otrzyma 72,8 mln dolarów na modernizację torów i powiązanej infrastruktury, aby umożliwić tej linii kolejowej obsługę nowoczesnych wagonów. Projekt w Kentucky otrzyma 29,5 miliona dolarów na ulepszenie 400 km torów i innej infrastruktury wzdłuż linii kolejowej Paducah i Louisville. W Tennessee 23,7 miliona dolarów zostanie przeznaczone na modernizację około 42 mostów na 10 różnych krótkich liniach kolejowych. (Na Kolej)
Komentarze
Prześlij komentarz