Deutsche Bahn napotyka trudności w realizacji strategii przewozowej


Dział przewozów towarowych Deutsche Bahn napotyka przeszkody w realizacji ambitnych celów określonych w koncepcji "Strong Cargo" na 2030 r., zgodnie z wewnętrznym dokumentem opublikowanym przez magazyn Der Spiegel. Sigrid Nikutta, członek zarządu Deutsche Bahn odpowiedzialny za przewozy towarowe, przyznała, że planowany wzrost wolumenu nie zostanie osiągnięty z powodu szeregu wewnętrznych i zewnętrznych wyzwań. Nikutta stwierdziła, że "konieczne jest dostosowanie planowanej ilości usług na najbliższe kilka lat", co spowoduje "niższe wymagania kadrowe niż pierwotnie przewidywano". Ta rewelacja oznacza znaczącą porażkę dla spółki kolejowej, ponieważ niemiecki rząd federalny naciska na zwiększenie kolejowego ruchu towarowego z obecnych 19 procent do 25 procent do 2030 roku. W odpowiedzi na te wyzwania Nikutta proponuje radzie nadzorczej redukcję zatrudnienia. Obecnie los 1200 stanowisk kierowniczych i 400 stanowisk maszynistów w kolejowej spółce zależnej DB Cargo wisi na włosku. Potencjalne rozwiązania obejmują wcześniejsze emerytury lub przejście na inne stanowiska w ramach kolei. Jednak wewnętrzne dokumenty kolejowe wskazują, że tylko 75% maszynistów może zostać realistycznie wchłoniętych przez spółki zależne DB Cargo. Oprócz wyzwań kadrowych, działalność Deutsche Bahn w zakresie transportu kombinowanego, w której pociągi odbierają kontenery ze statków lub ciężarówek do dalszego przewozu, również ma ulec znaczącym zmianom. Nikutta zwrócił uwagę, że prywatni konkurenci osiągają zyski w tym sektorze, podczas gdy koleje przynoszą straty. Aby temu zaradzić, transport kontenerowy jest reorganizowany, a działalność wcześniej zarządzana przez DB Cargo zostanie przeniesiona do dwóch spółek zależnych dywizji, gdzie przepisy dotyczące czasu pracy są mniej rygorystyczne. Źródło: RailMarkrt

Komentarze