Deutsche Bahn planuje największą ekspansję usług dalekobieżnych od 20 lat


Deutsche Bahn planuje największą ekspansję usług dalekobieżnych od 20 lat w ramach nowego rozkładu jazdy od 10 grudnia. Niemiecki, narodowy przewoźnik ogłosił, że zaoferuje nawet o jedną czwartą więcej miejsc na kluczowych trasach dzięki dostawie nowych pociągów. Zbieramy owoce naszej strategii flotowej z ostatnich lat. Słusznie kontynuowaliśmy rozbudowę naszej floty dalekobieżnej nawet podczas pandemii - powiedział Michael Peterson, członek zarządu DB ds. długodystansowego transportu pasażerskiego. Podkreślił w szczególności nowy 30-minutowy rozklad w pociągach z Berlina do Monachium lub Hanoweru. Jedna czwarta wzrostu liczby miejsc dotyczy stolicy Bawarii, a także regionów Nadrenii i Zagłębia Ruhry. Pociągi ekspresowe ICE Sprinter będą kursować z Berlina do Monachium niemal co godzinę w ciągu dnia, oferując łącznie 14 połączeń w każdym kierunku. Podróż zajmie niecałe cztery godziny bez zatrzymywania się. Będą one następnie uzupełniane pociągami przez Lipsk i Halle w jednogodzinnych odstępach. Relacja z Norymbergi przez Jenę do Lipska również zostanie zwiększona z jednego do pięciu połączeń dalekobieżnych dziennie. W porównaniu do pociągów ekspresowych, pociągi pospieszne będą kursować o 30 minut szybciej. Inne zmiany obejmują przyspieszenie wielu usług, na przykład pociągi z Berlina do Amsterdamu będą przyjeżdżać o 30 minut szybciej. DB wdroży teraz lokomotywy wielosystemowe i nie będzie już musiała zmieniać pociągów na granicy.DB wzmocni również pociągi nocne. Nowy NightJet z Berlina do Paryża i Brukseli będzie kursował trzy razy w tygodniu, a od jesieni przyszłego roku nawet codziennie. Pojemność miejsc siedzących zostanie również znacznie zwiększona w pociągach między Berlinem a Nadrenią Północną-Westfalią. Na linii ICE Berlin - Wuppertal - Kolonia nie będzie już potrzeby rozdzielania i łączenia pociągów w Hamm w Westfalii, dzięki czemu usługi zostaną przyspieszone nawet o dziesięć minut. Pociągi ICE przez Dortmund i Düsseldorf będą kursować co dwie godziny z dwukrotnie większą przepustowością. Szybkie pociągi ICE 4 będą teraz również wykorzystywane w połączeniach transgranicznych z Austrią, zastępując obecne pociągi Intercity. Nowe pociągi ICE 3neo z przeprojektowanymi wnętrzami zostaną również wprowadzone na trasach między Nadrenią Północną-Westfalią, Frankfurtem, Stuttgartem i Monachium. Po zatwierdzeniu do eksploatacji międzynarodowej, będą one również kursować do Amsterdamu i Brukseli. DB ogłosiło również znaczące inwestycje w swoje centra sprzedaży na głównych stacjach. Zainwestuje 60 milionów euro w 25 głównych stacji. Lady i poczekalnie będą miały jednolity wygląd, podobnie jak nowo wprowadzone pociągi dużych prędkości. Źródło: Kurier Kolejowy

Komentarze