Koleje Czeskie przejęły kolejne dwie lokomotywy Siemens Vectron od firmy leasingowej RSL


Kilka dni temu Koleje Czeskie (ČD) przejęły i uruchomiły dwie kolejne lokomotywy Siemens Vectron (193.576, 193.577) od firmy leasingowej RSL. Do końca roku RSL dostarczy jeszcze cztery lokomotywy tego samego typu Kolejom Czeskim, a w 2024 roku będą to kolejne 22 lokomotywy Siemens Vectron. Przewoźnik posiada obecnie 35 lokomotyw Siemens Vectron. Do końca roku liczba ta wzrośnie do 39. RSL dostarczy ČD łącznie 50 lokomotyw do końca 2024 roku. Jednocześnie ČD zamówiły kolejne 50 lokomotyw Siemens Vectron 230 km/h od Siemens Mobility. Trafią one do eksploatacji w Czechach, na Słowacji, Węgrzech, w Austrii, Polsce, Niemczech i Danii. Będą one również napędzać nowe pociągi ekspresowe ComfortJet. W rozkładzie jazdy na 2024 r. ČD będą wykorzystywać lokomotywy Siemens Vectron z obecną wydajnością, a także rozszerzą ich wykorzystanie na połączenia z Polską, gdzie będą obsługiwać więcej połączeń z Warszawą, w tym pociąg Báthory z Budapesztu do Warszawy, na Słowację, gdzie będą obsługiwać nowe połączenie z Żyliną, a także będą obsługiwać więcej pociągów między Pragą a Bohuminem. Berliner z Pragi do Niemiec, Metropolitan z Pragi do Budapesztu, Western Express z Pragi do Chebu i Krušnohor z Chebu do Ústí nad Labem będą nadal kursować. Tradycyjną usługą Vectron jest Slovácký Express między Pragą a Starym Miastem u Uherského Hradiště. Od początku rozkładu jazdy w 2024 r. lokomotywy Siemens Vectron w służbie ČD będą pokonywać ponad 32 000 kilometrów dziennie na liniach w Czechach, Niemczech, Polsce, na Słowacji i na Węgrzech. Lokomotywy Siemens Vectron to nowoczesne maszyny wielosystemowe (3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC, 15 kV 16,7 Hz AC) wyposażone w najnowszą technologię łączności i sygnalizacji, w tym system sterowania pociągiem ETCS i radiostację GSM-R. Lokomotywy osiągają maksymalną prędkość 200 km/h i moc do 6 400 kW. Źródło: railmarket

Komentarze