MTA Metro-North Railroad zamawia sześć dodatkowych lokomotyw Siemens Dual Mode


Podmiejska linia kolei podmiejskiej łącząca Nowy Jork z jego północnymi przedmieściami i Connecticut dodaje kolejne lokomotywy do swojego zamówienia Siemensa, które obecnie obejmuje 33 pojazdy dwusystemowe. Operator kolei pasażerskiej MTA Metro-North Railroad (MNR) zamówił pierwsze 27 lokomotyw Siemens Dual Mode w 2020 roku. Pod koniec września 2023 r. do stałego zamówienia dodano sześć kolejnych lokomotyw. Zastąpią one tak zwane lokomotywy GE Genesis w służbie i zostaną dostarczone w 2027 roku. Podwójny tryb tych lokomotyw umożliwi im zasilanie z trzeciej szyny i wjazd na dodatkowe obszary w Nowym Jorku, gdzie lokomotywy spalinowe są zakazane. W trybie trzeciej szyny osiągną maksymalną prędkość 130 km/h, podczas gdy w trybie diesla silnik o mocy 4,2 MW może zapewnić moc do maksymalnej prędkości 177 km/h. Sfinansowana z dotacji Federal Transit Administration, MTA zawarła umowę ramową z Siemens Mobility na zakup 138 lokomotyw wyprodukowanych w Sacramento. MNR rozważa również ich przyszłe wykorzystanie w Empire Service Corridor, 742-kilometrowej linii prowadzącej z Penn Station w Nowym Jorku do Niagara Falls. MTA to największy amerykański system kolei podmiejskiej z 620 km torów i 122 stacjami. (Railmarket)

Komentarze