ÖBB zamawia 16 zasilanych elektrycznie pociągów akumulatorowych Cityjet, zapewniając tym samym dalszy rozwój lokalnej i regionalnej floty transportowej. Oczekuje się, że pociągi będą eksploatowane wzdłuż Kamptalbahn w Dolnej Austrii od 2028 roku. Umowa ramowa ze Stadlerem pozwala na zamówienie do 120 zasilanych bateryjnie zespołów trakcyjnych o łącznej wartości do 1,3 mld euro. Pierwsze złożone zamówienie opiewa na kwotę do 194 mln euro.Korzystanie z pociągów zasilanych bateryjnie pozwala zaoszczędzić do 1,7 miliona litrów oleju napędowego rocznie. Odpowiada to około 4 250 ton CO2. Dla porównania: jest to roczne zużycie CO2 przez około 600 Austriaków. Jednocześnie pasażerowie w Dolnej Austrii skorzystają na krótszych czasach podróży, między innymi dzięki szybszemu przyspieszaniu pojazdów.
Wyposażenie pociągów zasilanych bateryjnie w skrócie
- Wejścia bez barier na tym samym poziomie
- Automatyczna klimatyzacja
- Regulowane, ergonomiczne fotele z wystarczającą ilością miejsca na nogi
- Gniazda zasilania (Schuko i USB typu C) przy siedzeniach
- Stoliki dla grup siedzących naprzeciwko siebie
- Składane stoliki z uchwytami na tablet/smartfon i podnóżkami dla siedzeń w rzędzie
- Miejsca parkingowe dla wózków dziecięcych w każdej strefie wejścia na pokład (z wyjątkiem wagonów bez barier dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej)
- Parking dla maksymalnie 12 rowerów
- 2 miejsca dla wózków inwalidzkich
- Monitory informacyjne z nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej
- Wystarczająca przestrzeń do przechowywania bagażu
- 1 toaleta bez barier, w tym przewijak
- Przycisk żądania zatrzymania
Komentarze
Prześlij komentarz