ÖBB zamawia 16 zasilanych elektrycznie pociągów akumulatorowych Cityjet


ÖBB zamawia 16 zasilanych elektrycznie pociągów akumulatorowych Cityjet, zapewniając tym samym dalszy rozwój lokalnej i regionalnej floty transportowej. Oczekuje się, że pociągi będą eksploatowane wzdłuż Kamptalbahn w Dolnej Austrii od 2028 roku. Umowa ramowa ze Stadlerem pozwala na zamówienie do 120 zasilanych bateryjnie zespołów trakcyjnych o łącznej wartości do 1,3 mld euro. Pierwsze złożone zamówienie opiewa na kwotę do 194 mln euro.Korzystanie z pociągów zasilanych bateryjnie pozwala zaoszczędzić do 1,7 miliona litrów oleju napędowego rocznie. Odpowiada to około 4 250 ton CO2. Dla porównania: jest to roczne zużycie CO2 przez około 600 Austriaków. Jednocześnie pasażerowie w Dolnej Austrii skorzystają na krótszych czasach podróży, między innymi dzięki szybszemu przyspieszaniu pojazdów.

Wyposażenie pociągów zasilanych bateryjnie w skrócie

  • Wejścia bez barier na tym samym poziomie
  • Automatyczna klimatyzacja
  • Regulowane, ergonomiczne fotele z wystarczającą ilością miejsca na nogi
  • Gniazda zasilania (Schuko i USB typu C) przy siedzeniach
  • Stoliki dla grup siedzących naprzeciwko siebie
  • Składane stoliki z uchwytami na tablet/smartfon i podnóżkami dla siedzeń w rzędzie
  • Miejsca parkingowe dla wózków dziecięcych w każdej strefie wejścia na pokład (z wyjątkiem wagonów bez barier dla osób o ograniczonej sprawności ruchowej)
  • Parking dla maksymalnie 12 rowerów
  • 2 miejsca dla wózków inwalidzkich
  • Monitory informacyjne z nowoczesnym systemem informacji pasażerskiej
  • Wystarczająca przestrzeń do przechowywania bagażu
  • 1 toaleta bez barier, w tym przewijak
  • Przycisk żądania zatrzymania
Źródło: ÖBB / Kurier Kolejowy 
 

Komentarze