Pierwsze lokomotywy hybrydowe w Brazylii

Lokomotywa Rumo GT38H

Opracowane przez Progress Rail lokomotywy łączą system spalinowo-elektryczny z zestawami akumulatorów, obiecując lepszą wydajność paliwową i mniejszy wpływ na środowisko. Rumo, największy brazylijski operator kolejowy, wprowadził dwie hybrydowe lokomotywy EMD® GT38H, opracowane przez Progress Rail, firmę Caterpillar. Lokomotywy te wykorzystują układ spalinowo-elektryczny i akumulatory, co stanowi znaczący krok w kierunku bardziej ekologicznego transportu ładunków. Lokomotywy hybrydowe przejdą sześciomiesięczne rygorystyczne testy na trasie między Guarapuava (PR) a stacją Desvio Ribas w regionie Ponta Grossa (PR). Pierwsza podróż tymi hybrydowymi lokomotywami zaplanowana jest na październik 2023 r. "Dzięki tej technologii w naszej sieci będziemy mogli ocenić wydajność jednostki, biorąc pod uwagę charakterystykę toru. Jest to ważny krok w analizie możliwości rozszerzenia wykorzystania lokomotyw hybrydowych w naszej flocie" - powiedział Marcus Jorge, dyrektor ds. utrzymania w Rumo. Wyjątkową cechą tych hybrydowych lokomotyw jest ich wyjątkowa oszczędność paliwa i mniejszy wpływ na środowisko. Rumo szacuje, że model ten będzie nawet o 45% bardziej oszczędny niż tradycyjne jednostki spalinowe. Integracja akumulatorów jako źródła energii zwiększa oszczędności przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu emisji, w tym cząstek stałych, podtlenku azotu i hałasu. Lokomotywy są również wyposażone w hamowanie odzyskowe, które odzyskuje energię podczas hamowania i ładuje akumulatory zamiast rozpraszać ją w postaci ciepła. System sterowania lokomotywy inteligentnie aktywuje akumulatory zgodnie z zapotrzebowaniem operatora na moc. Jednostki te oferują również zwiększoną niezawodność, bezpieczeństwo i korzyści ergonomiczne, w tym zdalne monitorowanie w celu przewidywania potencjalnych awarii i poprawy komfortu operatora. (Railmarket)

Komentarze