PKP Intercity rozbuduje bocznicę kolejową w Lublinie


PKP Intercity ogłosiło przetarg na rozbudowę bocznicy kolejowej w Lublinie. Inwestycja zwiększy możliwości przeprowadzania prac renowacyjnych oraz przeglądów. Spółka zaś stworzy 150 dodatkowych miejsc pracy. Zatrudnienie wzrośnie bowiem z 250 do 400 osób.Lublin to trzecie miasto na mapie Polski, w którym PKP Intercity rozbuduje zaplecze techniczne. Wcześniej umowy podpisano w Poznaniu i Przemyślu. Po sfinalizowaniu prac, na terenie bocznicy pracę znajdzie prawie dwa razy więcej osób niż obecnie. Za kilka miesięcy na bocznicy PKP Intercity w Lublinie wykonywane będą przeglądy od P1 do P3 wagonów oraz P1 i P2 lokomotyw. Istotnie odciąży to bocznicę na warszawskim Grochowie. Nowa bocznica obsłuży także nowoczesne pojazdy, takie jak składy typu push-pull.W ramach inwestycji powstanie m.in. hala utrzymania wraz z zapleczem administracyjno –warsztatowym, posterunek rewidencki, drogi technologiczne czy sieć trakcyjna. Zrealizowanych zostanie także szereg prac modernizacyjnych, związanych z oświetleniem, punktami grzania 3kV czy instalacją wodną. Inwestycja pozytywnie wpłynie również na warunki pracy w bocznicy. Renowacji ulegną bowiem zaplecza techniczno-magazynowe, jak również socjalne. Dzięki rozbudowie stacji postojowej znacznie poprawi się jakość oraz tempo wykonywania prac renowacyjnych i przeglądowych w PKP Intercity.W celu zapewnienia wysokiego standardu obsługi nowoczesnego taboru, do 2030 roku spółka zainwestuje 2,6 mld zł w przyjazne środowisku stacje postojowe i zaplecza techniczne. Modernizacja infrastruktury technicznej przyniesie standaryzację obiektów. Po zakończeniu inwestycji będą one podzielone na trzy kategorie, dostosowane do odpowiedniego standardu uwzględniającego potrzeby taborowe w danej lokalizacji pod kątem realizacji rozkładu jazdy. W 2030 roku PKP Intercity będzie dysponować 20 stacjami postojowymi i bocznicami kolejowymi oraz 32 punktami do przygotowania pociągów w zakresie utrzymania czystości w obiektach udostępnionych PKP Intercity. (Raport Kolejowy)

Komentarze