RegioJet zapowiada nowe nocne połączenie do Polski


Czeski przewoźnik RegioJet zapowiedział zwiększenie liczby obsługiwanych międzynarodowych połączeń pasażerskich wraz z wprowadzeniem 10 grudnia rozkładu jazdy na 2024 rok. Obejmuje one nowy pociąg nocny, który ma kursować między Hanowerem w Niemczech a Przemyślem w Polsce w pobliżu granicy z Ukrainą. Połączenie ma funkcjonować trzy razy w tygodniu. Ale. Czesi nadal nadal oczekują na zgodę UTK, dotyczącą połączenia na polskim odcinku. Według RegioJet ma zostać wydana jeszcze przed końcem tego roku. Nowe połączenie będzie drugim pociągiem RegioJet kursującym do granicy polsko-ukraińskiej, obok nocnego połączenia z Pragi. Choć RegioJet obsługuje dalekobieżne połączenia autobusowe na Ukrainę z Przemyśla, wciąż czeka na możliwość uruchomienia transgranicznych usług kolejowych na połączeniu normalnotorowym do tego kraju. RegioJet będzie również obsługiwał połączenie Praga – Berlin, chociaż jego uruchomienie zostanie opóźnione do 20 marca 2024 r. ze względu na zakrojone na szeroką skalę prace torowe na niemieckiej części trasy. Po uruchomieniu pociąg będzie kursował trzy razy dziennie pomiędzy dworcem głównym w Berlinie a dworcem głównym w Pradze, zatrzymują się po drodze m.in. na stacjach Praga Holešovice, Ústí nad Labem, Děčín, Drezno i Berlin Südkreuz. Dokładne godziny uruchomienia nowej usługi, pierwszej, która będzie konkurować z obecnymi pociągami EuroCity obsługiwanymi wspólnie przez Koleje Niemieckie (DB) i Czeskie Koleje Państwowe (ČD), nie są jeszcze znane, chociaż RegioJet twierdzi, że współpracuje z Niemieccy i czescy zarządcy infrastruktury zabezpieczą trasy pociągów. Jest to szczególnie trudne w Berlinie ze względu na przeciążenie sieci. RegioJet zwiększy także liczbę połączeń na trasie Praga – Budapeszt przez Wiedeń, w tym liczbę pociągów między stolicą Czech i Węgier do czterech poprzez wydłużenie jednego połączenia Praga – Wiedeń w drugim kwartale 2024 roku. RegioJet zwiększył już liczbę połączeń między Czechami a Słowacją, podnosząc od 2 października liczbę pociągów między Pragą a Bratysławą z trzech do czterech dziennie, a od lipca z Pragi przez Żylinę do Koszyc z dwóch do trzech pociągów dziennie. Tekst pochodzi z portalu Transinfo

Komentarze