Škoda zademonstrowała produkcję zestawu dla estońskiego przewoźnika kolejowego


Grupa Škoda zademonstrowała produkcję zestawu dla estońskiego przewoźnika kolejowego Eesti Liinirongid (Elron) w swojej fabryce w Ostrawie.Przewoźnik Eesti Liinirongid pod koniec ubiegłego roku zamówił 10 pociągów. Ich produkcja odbywa się w fabryce Grupy Škoda w Ostrawie.Nowoczesne pociągi będą obsługiwały m.in. nowo zelektryfikowany odcinek linii pomiędzy Tallinem a Tartu, którego ukończenie powinno nastąpić pod koniec 2024 roku. Wartość kontraktu z Elronem wynosi ponad 3,5 miliarda koron (prawie 147 milionów euro). Zakład Grupy Škoda w Ostrawie, dzięki wieloletniemu doświadczeniu w produkcji pociągów, jest w stanie bez problemu sprostać bardzo specyficznym wymaganiom tego bałtyckiego kraju.Oprócz szerszego rozstawu torów, pociągi zaprojektowano jako dwusystemowe dla systemów zasilania 3 kV i 25 kV 50 Hz, dzięki czemu mogą obsługiwać zarówno nowo zelektryfikowane odcinki linii, jak i odcinki ze starszymi liniami trakcyjnymi. Ponadto w Estonii panuje chłodniejszy klimat niż typowy w innych częściach Europy. Dlatego pociągi muszą być w stanie wytrzymać bardziej wymagające warunki temperaturowe, zwłaszcza zimą.Pociąg zbudowany jest na platformie RegioPanter które jeżdżą już w Czechach i na Słowacji oraz w sąsiedniej Łotwie. Pociągi estońskie oprócz drugiej, mają pierwszą klasę, niektóre z nich mają także sekcję barową. Przedsiębiorstwo Eesti Liinirongid zostało wyodrębnione z Eesti Raudtee w 1998 r. Jest jedynym na terenie Estonii przewoźnikiem pasażerskim, który obsługuje ruch kolejowy na liniach zelektryfikowanych należących do EVR Infra. Do przewozów osobowych wykorzystywano elektryczne zespoły trakcyjne ER2 i ET2 produkcji radzieckiej, obecnie przewoźnik dysponuje 20 elektrycznymi i 18 spalinowymi zespołami trakcyjnymi Stadler FLIRT. Źródło: Kurier Kolejowy 

 

Komentarze