Stadler i FAL prezentują pierwszy ekologiczny pociąg zasilany bateryjnie


Ferrovie Appulo Lucane, spółka publiczna należąca w całości do MIT, której powierzono usługi transportu kolejowego i samochodowego, a także zarządzanie odpowiednią infrastrukturą kolejową między Apulią a Basilicatą, będzie pierwszą we Włoszech, która w 2026 r. uruchomi pierwsze pięć pociągów zasilanych wyłącznie bateriami, dzięki całkowicie "zielonej" interwencji, mocno pożądanej przez spółkę i region Basilicata, w celu dekarbonizacji usług kolejowych na trasie Altamura - Matera. Pociągi mają "zerową emisję"; Ferrovie Appulo Lucane zakupiła pięć z nich za łączną kwotę 45 mln euro, częściowo z funduszu uzupełniającego PNRR, częściowo z PON- PAC 2014-2020. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyli Maurizio Oberti, regionalny dyrektor sprzedaży we Włoszech Stadler; Matteo Colamussi, dyrektor generalny Ferrovie Appulo Lucane; Rosario Almiento, prezes Ferrovie Appulo Lucane; oraz Donatella Merra, radna ds. infrastruktury i mobilności w regionie Basilicata, to właśnie dyrektor generalny Fal Matteo Colamussi "zaprezentował" za pośrednictwem filmu nowe logo, oryginalne niestandardowe barwy i główne cechy TREEN (zielonego pociągu).

 

Prezes zarządu Fal, Rosario Almiento, dodał: "Jesteśmy naprawdę dumni z tego, że jako pierwsza firma we Włoszech inwestujemy w całkowicie ekologiczne pociągi i zaczynamy to robić w Basilicata, na trasie tak ważnej pod względem krajobrazu i przyrody, jak trasa Altamura - Matera, aby wnieść prawdziwy wkład w dekarbonizację usług kolejowych".

"W ostatnich latach całkowicie odnowiliśmy naszą flotę pojazdów (jest jedną z najmłodszych w Europie) i zainwestowaliśmy znaczne środki w bezpieczeństwo, zwiększenie przepustowości kolei, nową infrastrukturę (w tym zakopanie torów i podwojenie torów) oraz renowację wszystkich stacji, które są teraz wyposażone w ekologiczne, nowoczesne i dostępne usługi".
Źródło: Ferrovie. Info / Kurier Kolejowy

 

Komentarze