System sygnalizacji ETCS w swoich lokomotywach Orlen Unipetrol

Fot. Orlen Unipetrol Doprava

Czwarty co do wielkości przewoźnik towarowy na czeskich torach inwestuje obecnie blisko 200 mln koron czeskich w instalację europejskiego systemu sygnalizacji ETCS w swoich lokomotywach. Około połowa tej kwoty zostanie pokryta z dotacji ORLEN Unipetrol Doprava. Spółka należąca do grupy rafineryjno-petrochemicznej ORLEN Unipetrol wyposaży lub już wyposażyła w ten sposób łącznie 19 lokomotyw."Są to cztery lokomotywy serii 753.6 (Bizon), osiem lokomotyw serii 753.7 (Nurek) oraz siedem lokomotyw serii 383 (Vectron)" - wyszczególnił Jaroslav Dvořák, Dyrektor Zarządzający ORLEN Unipetrol Doprava. Firma stwierdziła, że oprócz spełnienia wymagań operacyjnych, realizuje również własną strategię bezpieczeństwa. "ETCS zwiększa bezpieczeństwo transportu kolejowego i jednocześnie zastępuje szereg różnych, niewspółpracujących i często przestarzałych krajowych systemów sterowania ruchem kolejowym w poszczególnych krajach" - poinformował przewoźnik w komunikacie prasowym. ORLEN Unipetrol Doprava, oprócz przewozów w Czechach z partnerami kontraktowymi, zapewnia transport nie tylko do krajów sąsiednich, ale także do Holandii i na Bałkany. Oprócz transportu produktów chemicznych koncentruje się również na spedycji, wynajmie wagonów kolejowych, usługach naprawczych i czyszczących oraz doradztwie. Klientami spółki są nie tylko podmioty należące do międzynarodowej Grupy ORLEN, ale także firmy niezależne, w tym najwięksi spedytorzy kolejowi, przewoźnicy zagraniczni oraz zakłady chemiczne niezwiązane z holdingiem.

Komentarze