Amtrak otrzymuje 10 miliardów dolarów na modernizację


Amtrak, amerykańska kolej pasażerska, otrzymała od Federalnej Administracji Kolejowej 10 miliardów dolarów, co oznacza znaczący nacisk ze strony administracji Biden-Harris na modernizację korytarza północno-wschodniego (NEC). Finansowanie pojawia się w obliczu rosnących wymagań wobec NEC, ponieważ liczba pasażerów odbiła się od poziomów sprzed pandemii. Stephen Gardner, dyrektor generalny Amtrak, wyraził wdzięczność prezydentowi Bidenowi, sekretarzowi USDOT Pete'owi Buttigiegowi i administratorowi FRA Amitowi Bose, zauważając, że fundusze te stanowią ogromny krok w kierunku modernizacji kluczowego i intensywnie uczęszczanego korytarza północno-wschodniego. 

Przyznane fundusze wzmocnią 12 głównych inicjatyw Amtrak, w tym:

  • Frederick Douglass Tunnel Program: $4.7B
  • Projekt mostu kolejowego na rzece Susquehanna: 2,08 mld USD
  • Rehabilitacja tunelu East River: 1,26 mld USD
  • Wymiana mostu na rzece Connecticut: 826,64 mln USD ... między innymi.

Ponadto sfinansowano 13 projektów we współpracy z partnerami Amtrak, przy czym kluczowe projekty to Hudson Tunnel Project prowadzony przez Gateway Development Commission, który otrzyma do 3,79 mld USD, oraz Penn Station Access realizowany przez MTA, który otrzyma do 1,64 mld USD.

Sekretarz transportu USA Pete Buttigieg podkreślił znaczenie tej inwestycji, wspominając o jej potencjale zrewolucjonizowania doświadczeń związanych z koleją pasażerską dla 800 000 pasażerów dziennie w korytarzu północno-wschodnim. Podobnie administrator FRA Amit Bose podkreślił duży wpływ inwestycji o wartości 16,4 miliarda dolarów, która zmodernizuje infrastrukturę, prowadząc do zmniejszenia opóźnień i poprawy jakości usług.

Inwestycja ta jest zgodna z szerszą wizją ustawy o inwestycjach infrastrukturalnych i miejscach pracy, a Amtrak otrzyma również około 200 milionów dolarów od FRA we wrześniu 2023 roku. Więcej ogłoszeń dotyczących dotacji na projekty poza NEC spodziewanych jest w dalszej części roku.

NEC, ważny węzeł transportowy, łączy główne miasta, takie jak Boston, Nowy Jork, Filadelfia, Baltimore i Waszyngton. Codziennie na tej trasie kursuje około 2200 pociągów Amtrak, podmiejskich i towarowych, obsługując setki tysięcy pasażerów. (Rail Market)

 
 

Komentarze