České dráhy zamówiły 30 kolejnych jednostek RegioFox


Szczególnie mieszkańcy środkowych Czech mogą spodziewać się większej liczby jednostek silnikowych RegioFox. Większość z 30 zamówionych obecnie pociągów trafi do lokomotywowni w Rakovníku i będzie obsługiwać niezelektryfikowane linie w zachodniej części regionu. RegioFoxy to nowoczesne, pozbawione barier, dwuczłonowe zespoły trakcyjne z klimatyzacją, Wi-Fi i innymi zaletami nowoczesnych pociągów, które można łatwo wykorzystać jako "biuro pociągu".Zgodnie z oczekiwaniem klientów transportu publicznego kontynuujemy odnawianie pociągów pasażerskich i ekspresowych na liniach niezelektryfikowanych. W związku z tym po raz czwarty korzystamy z umowy ramowej z polską firmą PESA Bydgoszcz na maksymalnie 160 jednostek RegioFox i zamówiliśmy kolejne 30 pociągów. Ich liczba na naszych liniach osiągnie zatem łącznie 106 jednostek. Zastąpimy inne przestarzałe jednostki silnikowe, które nie zapewniają już wystarczającego komfortu, a pasażerom zaoferujemy większy komfort i więcej usług, których potrzebują" - mówi Michal Krapinec, prezes zarządu i dyrektor generalny ČD. "Poważnie podchodzimy do hasła, że chcemy nowoczesnego transportu publicznego dla mieszkańców regionu środkowoczeskiego. Dlatego nadal inwestujemy w odnowę taboru na kolejach środkowoczeskich i zdecydowaliśmy się dać pierwszeństwo nowoczesnym, bezbarierowym i klimatyzowanym pociągom w zamówieniu u przewoźnika České dráhy, mimo że kosztują one więcej niż stare, używane pociągi. W ciągu około trzech lat chcemy zastąpić stare pociągi silnikowe na liniach regionu środkowoczeskiego nowoczesnymi jednostkami, które zaoferują środkowoczeskim mieszkańcom wysokiej jakości transport na poziomie XXI wieku. Chciałbym tylko przypomnieć, że niektóre wagony serii 810 mają nawet pięćdziesiąt lat" - mówi Petr Borecký, radny regionu środkowoczeskiego ds. transportu publicznego. "Zamówienie dodatkowych pojazdów w ramach umowy ramowej jest potwierdzeniem wysokiej jakości naszego najnowszego pociągu silnikowego PESA 847 RegioFox. Zadowolenie pasażerów, którzy będą podróżować wygodnymi, bezpiecznymi i przyjaznymi dla środowiska pociągami, jest najważniejsze dla władz regionalnych, a także dla ČD i PESA. Jeszcze raz chciałbym podziękować Kolejom Czeskim za zaufanie i jestem przekonany, że nasza dobra współpraca będzie się rozwijać w przyszłości" - powiedział Krzysztof Zdziarski, prezes PESA. Pasażerowie mogą spodziewać się 28 nowych jednostek, zwłaszcza w zachodniej części regionu środkowoczeskiego. Od 2026 r. ich eksploatacja planowana jest na przykład na liniach Rakovník - Kladno - Kralupy nad Vltavou, z Kralup nad Vltavou do Slaný i Velvar, z Beroun i Zdice do Příbram i Březnice lub z Zadní Třebáň do Lochovice oraz na niektórych innych połączeniach, głównie w regionie Rakovník. Lokalizacja dwóch innych RegioFoxów nie została jeszcze ustalona.Źródło: České dráhy / Kurier Kolejowy

Komentarze