LNER zamawia 10 trójczłonowych pociągów CAF


Firma Porterbrook została wybrana do sfinansowania floty 10 nowych pociągów trójczłonowych dla London North Eastern Railway (LNER), które zostaną zbudowane przez CAF. Nowe pociągi będą zdolne do pracy w trybie elektrycznym, akumulatorowym i spalinowym i są częścią zobowiązania LNER do redukcji emisji. Inicjatywa ta jest zgodna z celami LNER, które zakładają zmniejszenie emisji o 67% do 2035 r. i osiągnięcie zerowego poziomu emisji netto do 2045 r. Nowe pociągi z dziesięcioma wagonami uzupełnią istniejącą flotę Azuma firmy LNER, poprawiając obsługę sieci o długości 956 mil i wspierając cel firmy, jakim jest bycie wiodącym operatorem pociągów w Wielkiej Brytanii. Dyrektor CAF UK Richard Garner podkreślił, że pociągi przyniosą korzyści dla środowiska, takie jak zmniejszona emisja dwutlenku węgla oraz niższy poziom hałasu i wibracji, a także optymalizacja zużycia energii. Umowa z CAF o wartości 500 milionów euro nie tylko pokrywa koszty pociągów finansowanych przez Porterbrook, ale także obejmuje 8 lat usług serwisowych. Pociągi są oparte na platformie CAF Civity UK, wyposażone w zaawansowane funkcje bezpieczeństwa i zaprojektowane z myślą o usługach międzymiastowych, z naciskiem na wystrój wnętrz i komfort pasażerów. Te wszechstronne jednostki, przeznaczone do obsługi linii East Coast Main Line (ECML), mogą działać zarówno na odcinkach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych, zwiększając wydajność operacyjną i elastyczność. Pociągi mają być montowane w zakładzie produkcyjnym CAF w Newport w Walii. Źródło: Rail Market

Komentarze