PGE Energetyka Kolejowa i Koleje Mazowieckie rozwijają infrastrukturę do ładowania szynowych pojazdów hybrydowych


PGE Energetyka Kolejowa, spółka z Grupy PGE, oraz Koleje Mazowieckie podpisały list intencyjny o współpracy na rzecz rozwoju infrastruktury do ładowania szynowych pojazdów hybrydowych. To kolejny wspólny projekt spółek, który wspiera optymalizację wykorzystania energii na kolei.PGE Energetyka Kolejowa i Koleje Mazowieckie, mając na celu poprawę efektywności energetycznej na kolei i podnoszenie jakości świadczonych przez sektor usług, będą współpracować nad rozwojem infrastruktury ładowania szynowych pojazdów hybrydowych. Napędy hybrydowe stają się realną alternatywą dla napędów spalinowych także na kolei. Pociągi tego typu mogą jeździć zarówno korzystając z energii trakcyjnej, jak również – na odcinkach niezelektryfikowanych – posiłkując się energią z wewnętrznych baterii. Rozwiązania hybrydowe stanowią zatem pomost do całkowitego przejścia taboru kolejowego na czyste napędy. Współpraca PGE Energetyka Kolejowa i Kolei Mazowieckich będzie skoncentrowana na budowie niezbędnej infrastruktury umożliwiającej ładowanie szynowych pojazdów elektryczno-akumulatorowych w Chorzelach i Sierpcu. Dzięki stanowiskom ładowania pociągi kursujące na trasach Ostrołęka – Chorzele oraz Sierpc – Płock z możliwością obsługi Sierpc – Nasielsk, docelowo nie będą musiały korzystać z trakcji spalinowej.Obie spółki realizują wspólne inicjatywy działając w Centrum Efektywności Energetycznej Kolei, a także w ramach projektu Zielona Kolej. (Raport Kolejowy)

Komentarze