Pierwsze jednostki klasy 730 w eksploatacji w London Northwestern Railway


London Northwestern Railway (LNR) uruchomiła od 13 listopada przewozy pasażerskie pierwszym pociągiem elektrycznym klasy 730 na linii West Coast Main Line. Obecnie eksploatowane pociągi należą do trzywagonowej podklasy klasy 730/0. Zazwyczaj są one eksploatowane w składach sześciowagonowych poprzez połączenie dwóch jednostek w celu zwiększenia pojemności. Pociągi klasy 730/0, przeznaczone do docelowego wdrożenia w West Midlands, tymczasowo obsługują linię West Coast Main Line. W przyszłym roku zostaną one zastąpione pięciowagonowymi pociągami klasy 730/2. Sześciowagonowe pociągi klasy 730/0 oferują większą całkowitą pojemność w porównaniu do ośmiowagonowych pociągów, które zastąpią. Przyszłe plany wdrożenia obejmują wprowadzenie pociągów klasy 730/0 na trasie między Walsall i Wolverhampton na początku przyszłego roku, a następnie usługi na Cross City Line w Birmingham. Flota klasy 730 będzie składać się z 324 wagonów w 82 pociągach, dostępnych w konfiguracjach z trzema/sześcioma wagonami i pięcioma/10 wagonami. John Doughty, dyrektor ds. inżynierii LNR, skomentował wprowadzenie tych pociągów elektrycznych, podkreślając ich dłuższe i bardziej przestronne wagony, które mają zwiększyć pojemność i dostępność dla pasażerów. Zwrócił uwagę na strategiczne wykorzystanie pociągów klasy 730 w celu zwiększenia przepustowości na trasach do i z Londynu Euston przed ich wdrożeniem w West Midlands. Cechy jednostek Alstom Aventra obejmują zwiększoną pojemność pasażerską, lepszą dostępność dzięki przestronnym wnętrzom, zwiększoną pojemność do przechowywania rowerów, przezroczyste półki na bagaż, cyfrowe ekrany dostarczające informacji pasażerom, dostępne gniazda wtykowe i USB przy każdym siedzeniu, inteligentne energooszczędne oświetlenie i bezpłatne Wi-Fi. Wdrożenie pociągów klasy 730 na West Coast Main Line umożliwi LNR wycofanie pięciu pozostałych jednostek klasy 319 do końca 2023 roku. Wprowadzenie pociągów klasy 730 na Cross City Line w przyszłym roku spowoduje, że obecne pociągi klasy 323 zostaną przeniesione do Northern. Wprowadzenie floty Class 730 jest częścią inwestycji West Midlands Trains, spółki macierzystej LNR, w nowe pociągi i infrastrukturę o wartości 690 milionów funtów, po wprowadzeniu floty Class 196 przez siostrzaną spółkę LNR West Midlands Railway w zeszłym roku.(Rail Market)

Komentarze