PKP PLK otworzyły kolejny tunel pod Rail Baltica

Foto: PKP PLK

Kierowcy w Kobyłce na Mazowszu wygodnie przejeżdżają pod linią kolejową Warszawa – Białystok. Bezkolizyjne dwupoziomowe skrzyżowanie zapewnia lepszą komunikację między obiema częściami miasta, wzrosło też bezpieczeństwo ruchu pociągów. Inwestycja za 46 mln zł współfinansowana jest ze środków unijnego instrumentu CEF „Łącząc Europę”.W ramach prac w Kobyłce przebudowany został także układ ulic Warszawskiej i Granicznej. Po obu stronach linii kolejowej, nad ul. Orszagha, powstały dwa wiadukty drogowe oraz dojazdy. Dzięki temu mieszkańcy zyskali dodatkowe możliwości wygodnej komunikacji w mieście.Tunel pod torami to drugie z bezkolizyjnych skrzyżowań, jakie PLK S.A. udostępniły w tym roku w Kobyłce. Od lipca mieszkańcy korzystają już z nowego wiaduktu nad linią kolejową, który powstał w pobliżu przystanku Kobyłka-Ossów. Bezpieczną komunikację zapewnia jezdnia i ciąg pieszo-rowerowy. Dzięki inwestycji przebudowano też odcinki ulic Jasińskiego i Poniatowskiego. W latach 2019-2023 na linii kolejowej pomiędzy Warszawą a granicą województwa mazowieckiego PLK S.A. wybudowały łącznie 12 bezkolizyjnych przepraw przez tory. W ramach projektu „Prace na linii E75 na odcinku Sadowne – Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne” powstało 7 wiaduktów drogowych, 2 tunele pod torami i 3 przejścia podziemne dla pieszych i rowerzystów. Łączna wartość tych inwestycji to 347,6 mln zł netto. Budowa skrzyżowań dwupoziomowych współfinansowana jest z instrumentu Unii Europejskiej „Łącząc Europę” (CEF). Więcej informacji o inwestycji na www.rail-baltica.pl.

Komentarze