Alstom chwali się pozyskanym kontraktem z francuskiego miasta Le Mans


Le Mans Métropole wybrało firmę Alstom do realizacji projektu rozbudowy posiadanych tramwajów Citidas. Kontrakt wart 57 mln euro obejmie rozbudowę 34 tramwajów z 32 do 44 metrów oraz modernizację niektórych systemów pokładowych. Alstom chwali się pozyskanym kontraktem z francuskiego miasta Le Mans. Zadanie będzie polegało na wydłużeniu konstrukcji 34 tramwajów produkcji Alstom, które zakupiono w 2007, 2010 i 2013 roku. Le Mans Métropole chce rozbudować pojazdy z 32 metrów do 44 metrów. Działanie to zwiększy przepustowość przewozów o 40 proc., gdyż każdy tramwaj zabierze o 85 pasażerów więcej niż dotychczas. Po dokonaniu przez Alstom oceny technicznej pierwszego tramwaju, przeanalizowane mają zostać także możliwości modernizacji niektórych systemów – jak monitoringu czy czujników prędkości – oraz montażu nowych, jak np. układów smarowania. Wydłużone tramwaje o długości 44 m i szerokości 2,40 m będą wyposażone w dwie pary dodatkowych podwójnych drzwi na każdym krańcu pojazdu, aby ułatwić pasażerom wsiadanie i wysiadanie. Łącznie tramwaje po rozbudowie będą mogły pomieścić 296 pasażerów. Zgodnie z nowymi wytycznymi, pojawią się nowe udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności. Wymieniony zostanie system klimatyzacji, który będzie spełniał normy zgodne z najnowszymi przepisami ochrony środowiska. Uaktualniony zostanie także system dynamicznej informacji pasażerskiej. Producent zapowiada postawę pierwszych rozbudowanych składów w marcu 2026 r. Wprowadzenie do ruchu odświeżonych wozów zaplanowano natomiast latem tego samego roku. Rozbudowa pierwszego tramwaju ma być realizowana na terenie zakładu Alstom w La Rochelle. Montaż pozostałych 33 składów zostanie przeprowadzony już w Le Mans przez zespoły Alstom Services z La Rochelle i Crespin w warsztatach Setram. W Le Mans funkcjonują dwie linie tramwajowe T1 oraz T2 o łącznej długości prawie 19 km. Pierwsza łączy Antarès z Uniwersytetem i posiada 24 przystanki. Druga łączy Bellevue-Hauts de Coulaines z Espal-Arche de la nature i posiada 18 przystanków. W godzinach szczytu tramwaje kursują co sześć minut, a na wspólnym odcinku pomiędzy Préfecture i Saint-Martin nawet co trzy minuty. W związku z tak dużą częstotliwością kursów i spodziewanym dalszym wzrostem liczby pasażerów, Le Mans Métropole zdecydowało o podjęciu się zwiększenia przepustowości istniejących tramwajów. Zwiększenie liczby taboru, jak wskazali urzędnicy, mogłoby w tym przypadku przyczynić się do ryzyka powstawania zatorów. Źródło: Transport-publiczny

Komentarze