CSX zaprezentowało swoją pierwszą lokomotywę napędzaną wodorem


CSX zaprezentowało swoją pierwszą lokomotywę napędzaną wodorem we współpracy z Canadian Pacific Kansas City (CPKC), demonstrując przejście na bardziej zrównoważone metody transportu towarowego. Nowa lokomotywa, która została przerobiona z modelu spalinowego w warsztacie CSX w Huntington w Zachodniej Wirginii, podkreśla koncentrację kolei na bardziej zrównoważonych praktykach. Komentując premierę, prezes i dyrektor generalny CSX Joe Hinrichs powiedział: "Udany debiut naszej pierwszej lokomotywy napędzanej wodorem jest świadectwem wyjątkowych umiejętności i poświęcenia naszych pracowników w warsztacie lokomotyw CSX Huntington". Proces konwersji nie tylko przekształcił lokomotywę w napęd wodorowy, ale także przedłużył żywotność istniejącej jednostki poprzez ponowne wykorzystanie komponentów, takich jak rama, kabina, silniki trakcyjne i wózki. Energia wodorowa, znana ze swojej wydajności i zerowej emisji - emitowana jest tylko para wodna - jest postrzegana jako realna alternatywa dla paliw kopalnych. To posunięcie CSX i CPKC nie tylko przyczynia się do czystszego powietrza, ale także pokazuje potencjał znaczących korzyści dla środowiska w przemyśle kolejowym. CSX planuje przeprowadzić testy terenowe nowej lokomotywy w celu dalszej oceny jej wydajności i wykonalności operacyjnej, kontynuując swoje zaangażowanie w innowacje i zrównoważony rozwój w branży kolejowej. Źródło: RailMarket

Komentarze