Hitachi Rail wprowadziła pierwszy dalekobieżny pociąg hybrydowy na baterie


Hitachi Rail prezentuje pierwszy hybrydowy pociąg akumulatorowy do podróży międzymiastowych we Włoszech. Hitachi Rail wprowadziła pierwszy dalekobieżny pociąg hybrydowy na baterie, znacznie zmniejszając emisję dwutlenku węgla w południowych Włoszech. Ten innowacyjny rozwój ma miejsce, gdy Hitachi Rail przygotowuje się do dostarczenia siedmiu międzymiastowych hybrydowych pociągów akumulatorowych do Trenitalia w ramach dużej umowy ramowej o wartości 1,23 miliarda euro na modernizację floty kolejowej za pomocą przyjaznych dla środowiska alternatyw. Pierwszy z tych pociągów, zaprezentowany w Reggio Calabria, wejdzie do eksploatacji między Kalabrią, Basilicatą i Apulią jeszcze w tym roku. Ewolucja floty Masaccio, która zacznie działać na trasach miejskich i podmiejskich w grudniu 2022 r., Nowe międzymiastowe pociągi akumulatorowe są wyposażone w technologię hybrydową zdolną do zasilania bateryjnego, elektrycznego, hybrydowego i wysokoprężnego. Oczekuje się, że to wszechstronne podejście energetyczne, w tym hybrydowy tryb jazdy do odzyskiwania energii podczas zwalniania i hamowania, zmniejszy emisję dwutlenku węgla nawet o 83% w porównaniu z konwencjonalnymi pociągami z silnikiem Diesla, Zaprojektowane z charakterystycznym malowaniem i wnętrzem, pociągi łączą technologię z komfortem oczekiwanym od podróży międzymiastowych. Pociągi są wyposażone w innowacyjny system klimatyzacji, który dostosowuje zużycie paliwa do liczby pasażerów, ulepszone stojaki na rowery i dużą pojemność bagażową. Ponadto pociągi osiągają prędkość maksymalną 160 km/h i oferują przyspieszenie na poziomie 1,10 m/s^2, ustanawiając nowy standard wydajności podróży koleją. Luca D’Aquila, dyrektor operacyjny Hitachi Rail Group i dyrektor generalny Hitachi Rail Italy, podkreślił wkład pociągu w bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska podróże. „Nasz pociąg został zaprojektowany tak, aby podróże były jeszcze bezpieczniejsze, wygodniejsze i bardziej ekologiczne, wspierając Trenitalia w realizacji celu, jakim jest wyposażenie kraju we flotę nowoczesnych pociągów z korzyścią dla pasażerów i środowiska”. Źródło: RailMarket

Komentarze