Hybrydowe pociągi wchodzą do eksploatacji w południowych Niemczech

Mireo Plus B, Foto: © siemens.com

Pociągi Mireo Plus B wchodzą do eksploatacji w południowych Niemczech. Te hybrydowe pociągi mają zmniejszyć emisję dwutlenku węgla poprzez przejście z oleju napędowego na zasilanie bateryjne. Hybrydowe pociągi akumulatorowe Mireo Plus B opracowane przez Siemens Mobility są obecnie w regularnej eksploatacji, a inauguracyjna podróż z Offenburga do Oberkirch w regionie Ortenau w południowych Niemczech oznaczała ten krok naprzód w ekologicznym transporcie. W ramach tej inicjatywy cztery pociągi zasilane bateryjnie są wprowadzane do regularnej eksploatacji, zastępując pojazdy napędzane silnikiem wysokoprężnym i przyczyniając się do bardziej ekologicznych operacji kolejowych w regionie. Pociągi Mireo Plus B wyposażone są w technologię napędu hybrydowego, która pozwala im na zasilanie bateryjne oraz tradycyjne zasilanie elektryczne i spalinowe. Ta elastyczność pozwala pociągom na wydajną pracę na liniach z napowietrznymi liniami energetycznymi i bez nich, znacznie zmniejszając emisję CO2. Pociągi będą początkowo kursować między Offenburgiem a Bad Griesbach oraz między Offenburgiem a Hornbergiem, z planami stopniowego rozszerzania ich wykorzystania na inne trasy sieci. Oczekuje się, że te najnowocześniejsze pociągi zmniejszą zużycie oleju napędowego o około 1,8 miliona litrów rocznie po ich uruchomieniu w całej sieci. Pociągi Mireo Plus B są wyposażone w zaawansowane funkcje zapewniające komfort pasażerom, w tym klimatyzację, przestronne strefy specjalne i 120 miejsc siedzących. Są one zaprojektowane tak, aby osiągać prędkość do 160 km/h i oferują imponujące przyspieszenie 1,10 m/s^2. Systemy akumulatorowe pociągów, umieszczone pod podłogą wagonu, obejmują akumulatory litowo-jonowe, które mogą być ładowane z linii napowietrznych i poprzez energię hamowania, zapewniając zasięg do 120 kilometrów w rzeczywistych warunkach. "Dzięki hybrydowemu napędowi akumulatorowemu Mireo Plus B, pociągi kursujące obecnie w regionie Ortenau są bardziej przyjazne dla klimatu niż te napędzane olejem napędowym. Badenia-Wirtembergia jest pionierem innowacyjnej technologii kolejowej. Wszystkie pociągi powinny być przyjazne dla klimatu. Stawiamy na alternatywne, przyjazne dla klimatu rozwiązania wszędzie tam, gdzie nie ma jeszcze napowietrznych linii energetycznych" - skomentował Winfried Hermann, minister transportu kraju związkowego Badenia-Wirtembergia. (Raily News)

Komentarze