LEB zamawia cztery pociągi wąskotorowe Stadler


Szwajcarski operator kolejowy Lausanne-Echallens-Bercher (LEB) ogłosił zamówienie na cztery dodatkowe zespoły trakcyjne Be 4/8 od Stadlera dla swojej sieci metra. Pierwsze sześć pociągów tego samego typu zostało dostarczonych w 2019 r. i od tego czasu działają. Podobnie jak ich poprzednicy, nowe zespoły trakcyjne zostaną wyprodukowane w zakładzie Stadlera w Bussnang w Szwajcarii. LEB i Stadler uzgodniły dostawę tych czterech nowych trójczłonowych zespołów trakcyjnych dla linii wąskotorowej (1000 mm), mających na celu rozszerzenie usług transportu publicznego w regionach Lozanny i Gros-de-Vaud. Nowe jednostki zostaną dopuszczone do eksploatacji jako czterowagonowe zespoły trakcyjne, co pozwoli na ich przyszłą rozbudowę poprzez dodanie dodatkowego wagonu pośredniego w celu zwiększenia zdolności przewozowej. Decyzja LEB o zamówieniu dodatkowych pojazdów jest częścią wysiłków na rzecz poprawy przepustowości i dostępności transportu publicznego. Oczekuje się, że ekspansja przyczyni się do osiągnięcia celu operatora, jakim jest zaoferowanie 10-minutowej częstotliwości usług między Echallens a Lozanną w godzinach szczytu do 2030 roku. Zespoły trakcyjne Be 4/8 są opisywane jako nowoczesne, komfortowe pociągi podmiejskie z ponad 60% powierzchnią niskopodłogową, ułatwiającą dostęp i szybką wymianę pasażerów. Każdy pociąg jest wyposażony w cztery przesuwne drzwi wtykowe na wagon końcowy i posiada wielofunkcyjny obszar przeznaczony dla wózków dziecięcych i rowerów. Dostępność jest dodatkowo wspierana przez dedykowane miejsca dla pasażerów o ograniczonej sprawności ruchowej zlokalizowane w wagonach końcowych. Pojazdy te, mierzące 44,8 metra długości, zapewniają 106 miejsc siedzących i mogą osiągać prędkość do 90 kilometrów na godzinę. Ponadto nowe pociągi będą wyposażone w przyjazne dla środowiska systemy klimatyzacji, wykorzystujące ekologiczny czynnik chłodniczy. Źródło: Railmarket

Komentarze