Newag z jedyną ofertą w przetargu na dwunapędowe pociągi dla PKP Intercity


Newag jako jedyny oferent w przetargu na zakup dwunapędowych pociągów dla PKP Intercity. Najprawdopodobniej producent z Nowego Sącza zgarnie kontrakt, ponieważ oferta niemal idealnie wkomponowuje się w szacunki zamawiającego.PKP Intercity otworzyło dzisiaj oferty w przetargu na zakup 35 dwunapędowych zespołów trakcyjnych (spalinowo-elektrycznych) wraz z prowadzeniem czynności utrzymaniowych do naprawy P4 każdej jednostki. Wpłynęła jedyna oferta złożona przez Newag. Nowosądecki producent zaoferował dostawę jednostek za kwotę 3 364 819 857 zł brutto. Oferta ta niemal idealnie wkomponowuje się w szacunki zamawiającego, które wyniosły 3 367 324 506 zł brutto. Oznacza to, że w przypadku pozytywnej oceny technicznej złożonej oferty – najprawdopodobniej w najbliższych miesiącach dojdzie do podpisania umowy między przewoźnikiem a producentem. W takim wypadku, Newag będzie zobowiązany do dostarczenia zespołów trakcyjnych, które będą obsługiwać system zasilania 3 kV oraz w przypadku jazdy po trasach niezelektryfikowanych będą korzystać ze spalinowego napędu. Zgodnie z wytycznymi zamawiającego, pojazdy mogą być obsadzone na wózkach Jacobsa, lub na dwóch własnych wózkach. Maksymalna długość dwóch pojazdów w trakcji wielokrotnej może wynosić do 200 metrów mierzonych od sprzęgu pierwszego pojazdu do krawędzi końcowej ostatnich drzwi drugiej jednostki. Pociągi mają rozpędzać się do prędkości 160 km/h przy zasilaniu z sieci trakcyjnej oraz 120 km/h przy korzystaniu z napędu spalinowego (minimalny zasięg pojazdu dla napędu spalinowego określono na 920 km). W części pasażerskiej, zarówno pierwsza i druga klasa mają być budowane w układzie bezprzedziałowym (co najmniej 20 miejsc w 1. klasie oraz 160 w 2. klasie). Każdy z członów powinien być wyposażony w modułową toaletę. W każdym pojedzie mają znaleźć się także dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnością. Przewiduje się również 8 miejsc dla rowerów. Jak określił zamawiający, wnętrze pojazdów ma być tak wypsoażone, aby zapewnić komfortowe warunki podróżowania o czasie przejazdu około 6 godzin. Źródło: Raport Kolejowy

Komentarze