Talgo dostarcza pierwsze pociągi Avril

Foto: Avril

Talgo rozpoczęło w tym tygodniu dostawę nowych pociągów Avril do Renfe, po zakończeniu szkolenia maszynistów oraz testów niezawodności i docierania na torach. Przy prawie 300 000 km przejechanych w ciągu ostatniego roku, z czego połowa w samym 2024 r., testy zapewniają pełną kompatybilność taboru ze wszystkimi typami linii kolejowych w Hiszpanii, w tym łączących Galicję, Asturię, Katalonię i Walencję. Około 200 pracowników Talgo pracowało w ciągu ostatnich kilku miesięcy, aby sprostać wyzwaniom technicznym związanym z pociągiem, który zawiera szereg technologii, które są całkowicie nowe i unikalne na świecie, w zespołach obejmujących uruchomienie, weryfikację i walidację, inżynierię i konserwację. Testy wymagały również udziału i koordynacji zespołów z ponad dziesięciu firm z sektora kolejowego w Hiszpanii i dwóch uniwersytetów. Intensywność techniczna procesu, który obecnie dobiega końca, znajduje odzwierciedlenie w 700 zmianach rozstawu kół pociągu i ilości danych zarejestrowanych przez pokładowe systemy czujników, z obszernymi plikami z około 500 przejazdów poddanych dokładnej analizie. Avril to najbardziej zaawansowany pociąg Talgo, który stanie się wyznacznikiem jakości w segmencie bardzo szybkich kolei. Dzięki dużej pojemności - do 581 pasażerów w jednym pociągu - i zmniejszonej masie, pociągi Avril minimalizują zużycie energii i zwiększają wydajność. W rezultacie zmniejszają one emisję gazów cieplarnianych na mieszkańca i jeszcze bardziej wzmacniają pozycję kolei jako najbardziej zrównoważonego środka transportu. Jedną z wyjątkowych cech tej najnowszej generacji pociągów jest to, że ich 12-wagonowe, 200-metrowe, jednopokładowe jednostki są w 100% niskopodłogowe, na tej samej wysokości co peron, umożliwiając pasażerom łatwy dostęp do pociągu i poruszanie się po jego wnętrzu bez schodów lub ramp. Jest to wyjątkowa funkcja Talgo, która nie tylko ułatwia dostęp osobom o ograniczonej sprawności ruchowej, ale także zapewnia łatwą podróż wszystkim pasażerom, od rodziców z wózkami dziecięcymi po pasażerów z nieporęcznym bagażem lub rowerami. Talgo Avril jest częścią wysoce elastycznej platformy technologicznej, która pozwala na dostosowanie każdej dostawy do coraz bardziej złożonych potrzeb europejskiego rynku kolejowego, z różnymi blokami dostępnymi w zależności od ich wewnętrznej konfiguracji handlowej, ich zdolności do automatycznej zmiany szerokości torów (iberyjskich i międzynarodowych) oraz ich wyposażenia do pracy również na północ od Pirenejów. Dzięki tym możliwościom mogą być one wykorzystywane w prawie całej zelektryfikowanej sieci kolejowej, przybliżając jeszcze bardziej miejsca docelowe, które nie są jeszcze obsługiwane przez nową infrastrukturę kolei dużych prędkości, a w przyszłości także w połączeniach międzynarodowych między Hiszpanią a Francją. Talgo Avril posiada światowy rekord prędkości na iberyjskich torach: 360 km/h, osiągnięty 7 września 2022 r. na linii dużych prędkości Ourense-Santiago de Compostela w Galicji.

Komentarze