Przebudowa kolejnego odcinka linii kolejowej obsługującej południową część aglomeracji warszawskiej rozpocznie się w połowie przyszłego miesiąca – poinformowały we wtorek PKP Polskie Linie Kolejowe.
Będzie to część inwestycji realizowanych na linii Warszawa – Radom, która w marcu obejmie przebudowę stacji Piaseczno i szlaku pomiędzy Piasecznem i Czachówkiem Południowym. Największe zmiany na przebudowywanym, 27-kilometrowym odcinku linii Warszawa - Radom można już zauważyć na stacji Warszawa Okęcie, gdzie najwcześniej rozpoczęto roboty oraz przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny. Zmodernizowanie odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy ma umożliwić przewoźnikom takim jak Szybka Kolej Miejska uruchomienie całkowicie nowych połączeń, w tym Nowej Iwicznej, Piaseczna, Zalesia Górnego i Czachówka oraz Góry Kalwarii. Efektem wartej 460 mln zł modernizacji ma być skrócenie czasu jazdy oraz nowoczesna infrastruktura pasażerska. – Prace prowadzone są zgodnie z harmonogramem – zapewniają w komunikacie PLK.
Na 27-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 8 ma być wymienionych 77 km torów, zamontowanych 101 rozjazdów. Do tego dojdą nowe urządzenia sterowania ruchem, co pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów do 160 kilometrów na godzinę.
Na przystanku Warszawa Okęcie stoi już konstrukcja nowej, przedłużonej kładki, zapewniającej dojście na peron. Zamontowane są windy dla osób niepełnosprawnych, a z części nowego, wyspowego peronu korzystają już pasażerowie.
Na przystankach Warszawa Dawidy, Warszawa Jeziorki i Czachówek Górny część starych peronów została już rozebrana. Nowe, zaprojektowane na zewnątrz torów będą mieć po 200 metrów długości. Obecnie trwają prace przygotowawcze do budowy wiaduktu drogowego, który zastąpi obecny przejazd kolejowy w ciągu ulicy Karczunkowskiej, w sąsiedztwie przystanku osobowego Warszawa Jeziorki. PLK przebudują i dostosują dla niepełnosprawnych łącznie 3 stacje i 6 przystanków między Warszawą Okęciem a Czachówkiem Południowym.
Kolejne inwestycje mają być realizowane na odcinkach między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego fragmentu linii wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Modernizacja całej trasy pomiędzy Warszawą a Radomiem pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 kilometrów na godzinę na 93 procentach długości. źródło: ekonomia.rp.pl
Komentarze
Prześlij komentarz