PKP Intercity uszczuplają zestawienia swoich pociągów. Na dwa miesiące przed Światowymi Dniami Młodzieży i z momentem startu sezonu letniego, w pociągach przewoźnika brakuje kuszetek, wagonów sypialnych, wagonów barowych a nawet wagonów drugiej klasy o odpowiednim standardzie. Ze względu na brak ważnych rewizji wagonów przewoźnik wycofał się z oferty „Tania Kuszetka”.
Liczba alarmujących maili dotyczących sytuacji taborowej PKP Intercity docierających do naszej redakcji znacząco rośnie od kwietnia. Piszą do nas nie tylko pasażerowie, ale także pracownicy kolei.
– Od ostatniej korekty rozkładu jazdy drastycznie spada ilość wagonów sypialnych i kuszetek. Od kolegów z PKP Intercity i Wars wiem, że na sezon wakacyjny zaplanowano bardzo podobne zestawienia pociągów. Niestety, większość najpopularniejszych w sezonie wagonów została odstawiona z powodu braku ważnej rewizji – napisał do nas pragnący zachować anonimowość pracownik spółki PKP Intercity. Według naszych informacji ograniczenia liczby wagonów sypialnych i kuszetek dotknęła m.in. pociągi TLK Mars, Wenus, Aquarius, Centaurus, Calipso, Jupiter, Galaxis, Ganimedes.
Konsultanci infolinii PKP Intercity na pytania od zawiedzionych pasażerów, którzy na trzy tygodnie przed podróżą nie byli w stanie zarezerwować miejsca w kuszetkach i wagonach sypialnych, odpowiadali wprost już w końcu kwietnia: jest ograniczona liczba wagonów danego typu pozostająca w rezerwie. Indagowani przez czytelników konsultanci posunęli się do stwierdzenia, że priorytetem PKP Intercity jest możliwość przewozu jak największej liczby podróżnych w pociągach nocnych. Co stanie się z pasażerami, którzy nie zdecydują się na całonocną podróż w 8-osobowym przedziale?
– Obecnie pasażerom, którzy chcieliby podróżować w wagonach z miejscami do leżenia (kuszetkach) proponujemy opcję przejazdu w przedziałach 4-miejscowych. W tym wariancie udostępniamy klientom także możliwość przejazdu w przedziałach 3-miejscowych (sypialnych). Oznacza to, że pasażer kupując miejsce w 4-miejscowej kuszetce (w cenie 63 zł za miejsce) podróżuje w wagonie sypialnym, 3-miejscowym. Osobom, które chciałyby nabyć bilety na przejazd w kuszetce, w jak najbardziej atrakcyjnej cenie, proponujemy planowanie podróży z wyprzedzeniem. Osobom kupującym bilety z wyprzedzeniem oferujemy rabaty w wysokości 30, 20 i 10% – informuje Anna Zakrzewska z biura prasowego PKP Intercity. Rzecznik przyznaje, że obecny kształt oferty, który pozbawia wielu pasażerów możliwości podróży w dobrych warunkach w pociągach nocnych, wynika z braku dostępności kuszetek i wagonów sypialnych. Wniosek jest jeden: przed dwiema majówkami i sezonem letnim nie przeprowadzono na czas rewizji niektórych wagonów. Dlatego z końcem kwietnia PKP Intercity zakończyło sprzedaż biletów w ramach oferty „Tania kuszetka”, Według jej zasad za 33 zł można było wykupić w sześciomiejscowym przedziale miejsce do leżenia bez pościeli.
Nową praktyką stosowaną od wejścia rozkładu jazdy w grudniu 2015, jest także pozbawianie bardzo wielu pociągów nocnych wagonów 1 klasy. To znaczy, że pasażer, któremu nie uda się kupić biletu na miejsce leżące z dużym wyprzedzeniem (ze względu na ich niewielką ilość), będzie zmuszony podróżować w bardzo niekomfortowych warunkach. Chyba, że przypadkiem trafi na… wagon klasy 1 kursujący jako wagon klasy 2. Źródło: Rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz