Małopolskie zdecydowało o rezygnacji z dalszej eksploatacji czterech jednostek EN81

Zarząd Województwa Małopolskiego zdecydował o rezygnacji z dalszej eksploatacji czterech jednostek EN81. Chodzi o pojazdy z numerami 005-008. Wygląda zatem na to, że na rynku wtórnym pojawią się kolejne, po Edytach, ezt-y do zagospodarowania. Czy znajdą się chętni? Przypomnijmy, że 6 lipca 2006 roku Województwo Małopolskie zawarło z konsorcjum firm: PESA Bydgoszcz S.A. i BRE Leasing Sp. z o.o. (obecnie mLeasing Sp. z o.o.) umowę dostawy lekkich pojazdów szynowych do przewozów pasażerskich w formie leasingu operacyjnego. Obejmuje ona dostawę: 2 szt. dwuczłonowych autobusów szynowych z napędem spalinowym, typ 218Mc, oraz 4 szt. jednoczłonowych autobusów szynowych z napędem elektrycznym, typ 308B. Całkowita wartość umowy wynosi: 55.007.808,67 zł. Wykup pojazdów w wysokości odpowiednio: 135.300,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem spalinowym i 145.140,00 zł. za 1 szt. pojazdu z napędem elektrycznym (łącznie 851.160,00 zł.) nie został uwzględniony w wartości umowy. Pojazdy pozostają własnością finansującego przez cały czas obowiązywania umowy leasingu. Ostatnia rata leasingowa została opłacona w terminie do 31 maja 2016 roku. Zgodnie z zapisami umowy po zakończeniu okresu leasingu Województwu Małopolskiemu przysługuje prawo wykupu dowolnej ilości pojazdów. Województwo postanowiło skorzystać jedynie z prawa wykupu na własność części pojazdów objętych leasingiem, tj. dwóch autobusów szynowych z napędem spalinowym. Co ciekawe pojazdy te nie kursują obecnie po Małopolsce, ponieważ zostały wydzierżawione Przewozom Regionalnym Oddział Pomorski. Umowa z dnia 11 grudnia 2015 roku przewiduje okres dzierżawy do 14 grudnia 2019 roku. Małopolska zrezygnowała natomiast z prawa wykupu czterech autobusów szynowych z napędem elektrycznym. Dlaczego? Otóż według Zarządu możliwość wykorzystania tych pojazdów na terenie województwa małopolskiego jest ograniczona z uwagi na małą liczbę miejsc pasażerskich (60 miejsc siedzących). Ponadto wykup pojazdów wiązałby się z wysokimi kosztami przeglądów poziomu utrzymania P4 niezbędnych do wykonania w roku 2017. Źródło: Infrial

Komentarze