PKP Intercity chce kupić nowe wagony

 
PKP Intercity chce kupić pięć wagonów przedziałowych I klasy, po 18 wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych II klasy, oraz siedem wagonów bezprzedziałowych II klasy, z których każdy wyposażony będzie w osiem wieszaków na rowery, a zamówienie uzupełnia siedem wagonów przedziałowych II klasy dostosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych. Jeśli natomiast przewoźnik zwiększy zamówienie, wtedy producent będzie musiał dostarczyć jeszcze dwa wagony przedziałowe I klasy, po dziewięć wagonów przedziałowych i bezprzedziałowych II klasy, trzy wagony bezprzedziałowe II klasy z ośmioma wieszakami na rowery oraz trzy wagony przedziałowe II klasy, przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Teraz komisja przetargowa musi ocenić złożona ofertę. Jeśli będzie odpowiadała warunkom przetargowym, FPS otrzyma zlecenie. Głównym problemem może być cena, gdyż PKP Intercity zakładało, że na 55 wagonów w podstawowym zamówieniu wyda nie więcej jak prawie 410 mln zł brutto, a H.Cegielski zaproponował cenę sięgającą 473, mln zł brutto. W przypadku opcji różnica też jest bardzo istotna, gdyż kosztorys przewoźnika opiewa na nieco ponad 603 mln zł brutto, a producenta jest o 94 mln zł wyższy. Jeśli PKP Intercity nie zwiększy budżetu na to zadanie, będzie trzeba rozpisać nowy przetarg. Najpewniej jednak można oczekiwać, że zostanie wybrana pierwsza opcja, tak samo jak było w przypadku przetargów na modernizację dużej części floty wagonów dalekobieżnego przewoźnika. PKP Intercity musi bowiem odnawiać systematycznie swój tabor, tym bardziej, że realizacja podstawowego zamówienia i tak ma potrwać osiem lat. (NaKolei)

Komentarze