Siemens Mobility dostarczy pociągi Mireo i Desiro

Siemens Mobility dostarczy 56 regionalnych zespołów trakcyjnych dla przewoźnika Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland, działającego w południowo-zachodniej Bawarii. Zamówienie obejmuje 44 pociągi Mireo oraz 12 dwupiętrowych Desiro HC. Oba typy pociągów mogą być łączone ze sobą, co sprawia, że przewoźnik będzie w stanie skutecznie reagować na zmieniające się natężenie ruchu pasażerskiego. Zamówienie jest warte około 400 milionów euro. Pierwsze pociągi zaczną kursować w 2022 roku.Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zacząć świadczyć usługi na sieci w okolicach Augsburga z wykorzystaniem pociągów Siemens Mobility. Stanowią one ważny element naszej działalności, mającej na celu zachęcenie większej liczby pasażerów do korzystania z transportu kolejowego - powiedział Stefan Krispin, szef Go-Ahead Verkehrsgesellschaft Deutschland. - To już kolejne zamówienie na nasze dwa pociągi regionalne na rynku krajowym. Po raz pierwszy dostarczymy przewoźnikowi pociągi obu typów, co stwarza możliwość łączenia ich w czasie służby. W ten sposób, zalety obu typów pociągów mogą być wykorzystane w najlepszym stopniu - powiedziała Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility. Pociągi będą kursowały na trasach między następującymi miastami: Ulm – Augsburg – Monachium - Würzburg – Ansbach – Treuchtlingen – Donauwörth, a także na trasie Aalen – Nördlingen – Donauwörth. Pociąg Mireo oferuje 216 miejsc siedzących, a pociąg Desiro HC - 538. Reagując na rosnące zapotrzebowanie na tego typu transport, można zwiększyć możliwości transportowe poprzez łączenie jednostek (np. dwa składy Mireo podczepić do pociągu Desiro HC). W przypadku gdy i takie rozwiązanie jest niewystarczające, istnieje możliwość połączenia dwóch pociągów Desiro HC. Przy każdym wejściu znajduje się przestrzeń wielofunkcyjna, która w pociągu Mireo pomieści 18, a w Desiro HD do 45 rowerów. Wszystkie pociągi są dostosowane do przewozu osób z niepełnosprawnością. W pociągach znajduje się specjalna winda, która gwarantuje pasażerom na wózkach łatwy dostęp do niskich peronów.System informacji pasażerskiej pokazuje godziny przyjazdów i odjazdów, jak również połączenia wychodzące z danych stacji. Pociągi są wyposażone w specjalną powłokę na okna, znacznie wzmacniającą sygnał radiowy, co pozwala zarówno na swobodniejsze korzystanie z Internetu oraz wykonywanie rozmów telefonicznych. (Kurier Kolejowy)

Komentarze