Niemiecki koleje Deutsche Bahn pokazały, jak mają wyglądać nowe składy ECx, które pojadą m.in. do Amsterdamu. Dostarczy je Talgo. DB ogłosiły w zeszłym miesiącu, że wybrały ofertę producenta w ramowym przetargu na dostawę do 100 pociągów, którym nadano roboczy tytuł "ECx", z początkowym zamówieniem na 23 pociągi o wartości 550 mln euro. Przewoźnik twierdzi, że celowo wybrał sprawdzoną platformę wagonową, aby zoptymalizować niezawodność dzięki sprawdzonym komponentom i zminimalizować czas realizacji na ewentualne usterki floty. Lokomotywy i wagony zostaną wprowadzone do ruchu od grudnia 2023 r. Początkowo pojadą co dwie godziny na trasie Amsterdam - Berlin, gdzie zmniejszą czas podróży o około 30 minut do 5 godzin 50 minut, eliminując zmiany lokomotywy na granicy holendersko-niemieckiej. Od lata 2024 r. pociągi, z prędkością 230 km/h, będą również kursować na trasach krajowych, w tym: Westerland - Kolonia, Westerland - Frankfurt - Karlsruhe, Westerland - Berlin i Oberstdorf - Kolonia. Każdy zestaw o długości 255 m składać się ma z jednej wielosystemowej lokomotywy elektrycznej i 17 wagonów, które mogą pomieścić łącznie 570 pasażerów, w tym 485 w drugiej klasie i 85 w pierwszej. DB twierdzi, że pociągi będą też kursować z lokomotywami spalinowymi na trasach niezelektryfikowanych. Pociągi będą wyposażone w bezstopniowe wejście, z wysokością podłogi wejściowej 760 mm, trzema miejscami dla wózków inwalidzkich, stołami o regulowanej wysokości, dotykowym systemem prowadzenia osób niewidzących z oznakowaniem brajlowskim, stojakami dla ośmiu rowerów i schowkami na sprzęt sportowy. Pojawi się również inteligentne oświetlenie wnętrza, Wi-Fi dla pasażerów i rozrywka na pokładzie, plac zabaw dla dzieci, wagon restauracyjny Bordbistro i system informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym. (Inforail)
Komentarze
Prześlij komentarz