ÖBB i Stadler prezentują nowy pociąg ratunkowy


Firma ÖBB-Infrastruktur AG zaprezentowała pierwszy z 18 nowych hybrydowych odrzutowców serwisowych, które stanowią ogromną modernizację w stosunku do starych pociągów ratunkowych z silnikiem wysokoprężnym. Opracowane przez Stadler kosztem 230 milionów euro, te zaawansowane technologicznie pojazdy obiecują szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przyjazne dla środowiska operacje. Te nowe pojazdy serwisowe mają do zaoferowania wiele zaawansowanych funkcji. Mogą korzystać z trzech różnych źródeł zasilania: sieci trakcyjnej, potężnego akumulatora o pojemności 280 kWh i dwóch generatorów diesla. Lokomotywy te mogą osiągać prędkość 160 km/h w obie strony, co pozwala na ciągnięcie pociągów o masie do 2000 ton lub szybkie uruchamianie unieruchomionych pociągów. Pociągi są wyposażone w najnowocześniejszy sprzęt przeciwpożarowy, w tym armatki wodne wysokiego i niskiego ciśnienia, kamery termowizyjne i hydrauliczne narzędzia ratownicze. Każdy odrzutowiec może ewakuować ponad 300 osób, co jest nieocenione w sytuacjach awaryjnych. Posiadają one również zaawansowane systemy wentylacyjne, które chronią przed dymem i gorącem, a także 40 metrów sześciennych wody do gaszenia pożarów. "W przypadku sytuacji awaryjnej nasze nowe pociągi serwisowe umożliwią nam udzielanie pomocy jeszcze szybciej niż dotychczas. Zapewniają one większą moc w większym obszarze operacyjnym. Nowa koncepcja umożliwia również zmniejszenie liczby pojazdów z 21 do 18", powiedział Johann Pluy, członek zarządu ÖBB-Infrastruktur AG. Jako pierwsza zostanie wykorzystana nowa linia kolejowa Koralm, która obejmuje 33-kilometrowy tunel. Ostatecznie odrzutowce serwisowe zostaną wdrożone w całej sieci ÖBB. Rozpoczęcie projektu planowane jest na 2022 r., a ponieważ obecnie trwają testy funkcjonalne, rozpoczęcie procesu zatwierdzania planowane jest na 2024 r. (RailMarket)

Komentarze