Tramwaje Szczecińskie właśnie podpisały umowę na zakup 4 nowych, dwukierunkowych tramwajów w pełni niskopodłogowych. Pojazdy dostarczy Modertrans, który wg. informacji przewoźnika ze Szczecina dostarczy mu zupełnie nowy pojazd. Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę na dostawę czterech nowych tramwajów z firmą Modertrans. To efekt rozstrzygnięto postępowania przetargowego, o którym więcej pisaliśmy tutaj. Jak podaje przewoźnik ze Szczecina, Modertrans zaproponował spółce zupełnie nowy pojazd, który jak dotąd nie był jeszcze oferowany przez firmę. Czoło nowego tramwaju dla Szczecina jest identyczne jak w prototypowej Gammie, która od jakiegoś czasu jest użytkowana w Poznaniu. Na razie czekamy na odpowiedzi Modertransu w sprawie tego, jakie tramwaje dotrą do Szczecina.Nowe tramwaje będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, przegubowe, w stu procentach niskopodłogowe, klimatyzowane o długości 31,97 metrów i szerokości 2,4 metra. Pojemność przewozowa: 240 pasażerów (194 miejsca stojące i 46 siedzących). Pasażerowie będą mogli korzystać z Wi-Fi i gniazd USB do ładowania telefonów. Siedzenia zostaną pokryte tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie. Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED. Bezpieczeństwo pasażerów w trakcie wsiadania i wysiadania oprócz standardowych fotokomórek zapewnią dodatkowo czujniki nacisku powodujące otwarcie drzwi w razie natrafienia na przeszkodę w trakcie zamykania. W przedziale pasażerskim będą dwa miejsca dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. W tramwaju zostanie zainstalowany system monitoringu umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed, za i wzdłuż obu boków tramwaju. Pojazdy będą wyposażone w cztery wózki napędowe. Wszystkie skrętne, co zmniejszy zużycie obręczy kół, szyn oraz zapewni cichszą eksploatację. Nowoczesny energoelektroniczny napęd falownikowy z silnikami prądu zmiennego ogranicza emisję grafitu i miedzi do środowiska. W przypadku zaniku napięcia w sieci zasilającej zastosowany napęd i bateria akumulatorów umożliwią samodzielny zjazd tramwaju, np. ze skrzyżowania na odcinku 100 metrów. (Transport-publiczny)
Tramwaje Szczecińskie właśnie podpisały umowę na zakup 4 nowych, dwukierunkowych tramwajów w pełni niskopodłogowych. Pojazdy dostarczy Modertrans, który wg. informacji przewoźnika ze Szczecina dostarczy mu zupełnie nowy pojazd. Tramwaje Szczecińskie podpisały umowę na dostawę czterech nowych tramwajów z firmą Modertrans. To efekt rozstrzygnięto postępowania przetargowego, o którym więcej pisaliśmy tutaj. Jak podaje przewoźnik ze Szczecina, Modertrans zaproponował spółce zupełnie nowy pojazd, który jak dotąd nie był jeszcze oferowany przez firmę. Czoło nowego tramwaju dla Szczecina jest identyczne jak w prototypowej Gammie, która od jakiegoś czasu jest użytkowana w Poznaniu. Na razie czekamy na odpowiedzi Modertransu w sprawie tego, jakie tramwaje dotrą do Szczecina.Nowe tramwaje będą jednoprzestrzenne, trójczłonowe, przegubowe, w stu procentach niskopodłogowe, klimatyzowane o długości 31,97 metrów i szerokości 2,4 metra. Pojemność przewozowa: 240 pasażerów (194 miejsca stojące i 46 siedzących). Pasażerowie będą mogli korzystać z Wi-Fi i gniazd USB do ładowania telefonów. Siedzenia zostaną pokryte tkaniną z apreturą zapobiegającą trwałemu zabrudzeniu i ułatwiającą czyszczenie. Oświetlenie zewnętrzne i wewnętrzne w technologii LED. Bezpieczeństwo pasażerów w trakcie wsiadania i wysiadania oprócz standardowych fotokomórek zapewnią dodatkowo czujniki nacisku powodujące otwarcie drzwi w razie natrafienia na przeszkodę w trakcie zamykania. W przedziale pasażerskim będą dwa miejsca dla wózka dziecięcego lub inwalidzkiego. W tramwaju zostanie zainstalowany system monitoringu umożliwiający obserwację i rejestrację całego przedziału pasażerskiego, miejsca pracy motorniczego, przestrzeni przed, za i wzdłuż obu boków tramwaju. Pojazdy będą wyposażone w cztery wózki napędowe. Wszystkie skrętne, co zmniejszy zużycie obręczy kół, szyn oraz zapewni cichszą eksploatację. Nowoczesny energoelektroniczny napęd falownikowy z silnikami prądu zmiennego ogranicza emisję grafitu i miedzi do środowiska. W przypadku zaniku napięcia w sieci zasilającej zastosowany napęd i bateria akumulatorów umożliwią samodzielny zjazd tramwaju, np. ze skrzyżowania na odcinku 100 metrów. (Transport-publiczny)
Komentarze
Prześlij komentarz