Koleje Indyjskie zaprezentowały lokomotywę wyprodukowaną przez Siemens Mobility


Lokomotywy EF-9K, nazwane tak ze względu na ich moc znamionową wynoszącą 9000 KM, są budowane lokalnie w zakładzie produkcyjnym Dahod, po zawarciu umowy z firmą Siemens jako partnerem technologicznym. Zaprezentowano najpotężniejszą jednoczłonową lokomotywę elektryczną dla Kolei Indyjskich, EF-9K (elektryczna, towarowa, 9000 KM). Lokomotywa ta, wyprodukowana przez Siemens Mobility w fabryce lokomotyw Dahod w stanie Gujarat, jest częścią większego zamówienia obejmującego 1200 jednostek, których produkcję zaplanowano na okres 11 lat. Ten projekt lokomotywy ma na celu dostarczenie jednostek o dużej mocy, specjalnie dostosowanych do wymagań operacyjnych indyjskich dedykowanych korytarzy towarowych (DFC). Po pełnym wdrożeniu nowe lokomotywy będą obsługiwać zachodnie i wschodnie DFC, dążąc do zaspokojenia rosnących wymagań w zakresie transportu towarowego. Każda lokomotywa o mocy 9000 KM jest przeznaczona do ciągnięcia pociągów o masie około 4500 ton, osiągając maksymalną prędkość 120 km/h. W ciągu najbliższych 11 lat planowana jest produkcja łącznie 1200 takich lokomotyw. Lokomotywy te są wyposażone w technologię hamowania odzyskowego, mającą na celu zmniejszenie zużycia energii. Zintegrowane systemy czujników i zaawansowana analityka umożliwią monitorowanie stanu w czasie rzeczywistym i konserwację predykcyjną w celu optymalizacji dostępności i obniżenia kosztów cyklu życia. Koleje Indyjskie realizują obecnie strategię całkowitej elektryfikacji, której celem jest osiągnięcie zerowej emisji dwutlenku węgla netto do 2030 roku. Wdrożenie tych nowych lokomotyw jest zgodne z tym celem zrównoważonego rozwoju. Transport towarowy stanowi obecnie około 70% przychodów Kolei Indyjskich, przewożąc około 1,4 miliarda ton ładunków rocznie w ramach 68 000-kilometrowej sieci. Fabryka w Dahod zapewni infrastrukturę niezbędną do produkcji lokomotyw i późniejszych czynności konserwacyjnych. Siemens będzie prowadził czynności konserwacyjne lokomotyw w wyznaczonych obiektach rządowych przez okres 35 lat, zgodnie z zawartą umową. Ponadto Siemens przeprowadzi szkolenia dla personelu kolejowego zaangażowanego w procesy produkcyjne i konserwacyjne w Dahod i innych zajezdniach konserwacyjnych. (railmarket)

Komentarze