Koleje Czeskie utrzymują wysoki poziom punktualności – w pierwszej połowie roku prawie 90% pociągów kursowało zgodnie z rozkładem. Statystyka obejmuje nie tylko stacje początkowe i końcowe, ale całą trasę przejazdu pociągu.Tradycyjnie najwięcej opóźnień przypada na inne przyczyny. Dotyczy to przede wszystkim układu ruchu pociągów (krzyżowanie i wyprzedzanie), oczekiwania na skomunikowanie w ramach czasów przesiadkowych oraz obrotu składów, lokomotyw i personelu pomiędzy kursami. Te przyczyny spowodowały opóźnienia w 61,8% przypadków. W ocenie przewoźnika duży wpływ na punktualność ma historyczne ukształtowanie infrastruktury. Większość czeskich linii kolejowych, w tym także główne korytarze, wciąż jest jednotorowa, a w rejonach dużych aglomeracji z intensywnym ruchem podmiejskim – zaledwie dwutorowa.Aż 78% sieci stanowią linie jednotorowe, podczas gdy odcinki trzy- i wielotorowe obejmują mniej niż 1%. Dla porównania, w wielu krajach europejskich w obszarach metropolitalnych standardem są linie cztero- i wielotorowe oraz wydzielanie torów dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i towarowego. Najbliższy przykład takiej infrastruktury można znaleźć w Dreźnie. Za 18,4% zakłóceń rozkładu odpowiada zarządca infrastruktury. Chodzi głównie o planowane prace torowe lub awarie urządzeń zabezpieczenia ruchu stacyjnych i liniowych. Najmniejszy udział – 13,4% – przypada przewoźnikowi. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o usterki techniczne lokomotyw, przygotowanie pociągu lub wydłużenie postoju na stacji, zazwyczaj ze względu na większą liczbę pasażerów i dłuższy czas wsiadania lub wysiadania. Według Kolei Czeskich całkowite wykonanie rozkładu jazdy w pierwszej połowie bieżącego roku osiągnęło poziom 89%.Koleje Czeskie podkreślają, że jeśli już dochodzi do opóźnień, to najczęściej mieszczą się one w granicach 6–15 minut – taki przypadek dotyczy niespełna 9% połączeń. Opóźnienia przekraczające godzinę należą do rzadkości i występują tylko w 0,07% kursów. Przewoźnik przypomina, że za punktualny przejazd uznaje się opóźnienie nieprzekraczające 5 minut, podczas gdy w wielu krajach Europy dla pociągów dalekobieżnych dopuszcza się aż 15 minut. (KolejowyPortal)
Koleje Czeskie utrzymują wysoki poziom punktualności – w pierwszej połowie roku prawie 90% pociągów kursowało zgodnie z rozkładem. Statystyka obejmuje nie tylko stacje początkowe i końcowe, ale całą trasę przejazdu pociągu.Tradycyjnie najwięcej opóźnień przypada na inne przyczyny. Dotyczy to przede wszystkim układu ruchu pociągów (krzyżowanie i wyprzedzanie), oczekiwania na skomunikowanie w ramach czasów przesiadkowych oraz obrotu składów, lokomotyw i personelu pomiędzy kursami. Te przyczyny spowodowały opóźnienia w 61,8% przypadków. W ocenie przewoźnika duży wpływ na punktualność ma historyczne ukształtowanie infrastruktury. Większość czeskich linii kolejowych, w tym także główne korytarze, wciąż jest jednotorowa, a w rejonach dużych aglomeracji z intensywnym ruchem podmiejskim – zaledwie dwutorowa.Aż 78% sieci stanowią linie jednotorowe, podczas gdy odcinki trzy- i wielotorowe obejmują mniej niż 1%. Dla porównania, w wielu krajach europejskich w obszarach metropolitalnych standardem są linie cztero- i wielotorowe oraz wydzielanie torów dla ruchu dalekobieżnego, regionalnego i towarowego. Najbliższy przykład takiej infrastruktury można znaleźć w Dreźnie. Za 18,4% zakłóceń rozkładu odpowiada zarządca infrastruktury. Chodzi głównie o planowane prace torowe lub awarie urządzeń zabezpieczenia ruchu stacyjnych i liniowych. Najmniejszy udział – 13,4% – przypada przewoźnikowi. W tym przypadku chodzi przede wszystkim o usterki techniczne lokomotyw, przygotowanie pociągu lub wydłużenie postoju na stacji, zazwyczaj ze względu na większą liczbę pasażerów i dłuższy czas wsiadania lub wysiadania. Według Kolei Czeskich całkowite wykonanie rozkładu jazdy w pierwszej połowie bieżącego roku osiągnęło poziom 89%.Koleje Czeskie podkreślają, że jeśli już dochodzi do opóźnień, to najczęściej mieszczą się one w granicach 6–15 minut – taki przypadek dotyczy niespełna 9% połączeń. Opóźnienia przekraczające godzinę należą do rzadkości i występują tylko w 0,07% kursów. Przewoźnik przypomina, że za punktualny przejazd uznaje się opóźnienie nieprzekraczające 5 minut, podczas gdy w wielu krajach Europy dla pociągów dalekobieżnych dopuszcza się aż 15 minut. (KolejowyPortal)
Komentarze
Prześlij komentarz