Koleje Dolnośląskie sprzedają coraz więcej biletów za pośrednictwem elektronicznych systemów


Koleje Dolnośląskie sprzedają coraz więcej biletów za pośrednictwem elektronicznych systemów. Kanał internetowy odpowiada już za ponad połowę przychodów przewoźnika z biletów. Więcej biletów przez internet. Informacje na ten temat przekazał w mediach społecznościowych Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich. W 2023 roku sprzedaż w systemie on-line odpowiadała za 52,5% przychodów z biletów. Ale już w 2024 roku ten wskaźnik wzrósł do 57,6%. Do tego wskaźnika KD dochodziły przez 11 lat, gdyż to wtedy uruchomiono sprzedaż biletów na regionalne pociągi za pośrednictwem internetu. Przy czym przez długi czas pasażerowie korzystali tylko z zewnętrznych aplikacji, ale pod koniec 2022 roku Koleje Dolnośląskie uruchomiły własny sklep internetowy, gdzie pasażerowie kupują bilety na wszystkie połączenia. A także nabywają bilety okresowe, czy promocyjne.Przypomnijmy, że bilety na połączenia Kolei Dolnośląskich można kupić przez internet na kilka sposobów. Obok strony dolnośląskiego przewoźnika, taka możliwość istnieje również na portalu POLREGIO. Poza tym, pasażerowie korzystają z aplikacji Bilkom, e-Podróżnik, czy KOLEO. Zakup biletów w formie elektronicznej zapewne w kolejnych latach będzie miał jeszcze większy udział w przychodach KD. Jest to bowiem tendencja ogólnopolska, gdyż – jak wynika z danych Urzędu Transportu Kolejowego wynika, że bilety na pociąg coraz częściej kupujemy przez internet – w 2024 roku 46,5% pasażerów kupiło bilety przez aplikacje i internetowe systemy sprzedaży. I był to kolejny rok, w którym spadł udział sprzedaży biletów w kasach stacjonarnych – do 26,3%. Coraz rzadziej pasażerowie nabywają bilety także w biletomatach i u pracowników obsługi pociągu. Korzystaniu z zakupów w sieci sprzyjają coraz nowocześniejsze smartfony i coraz szybsze połączenia internetowe. Sami przewoźnicy i operatorzy aplikacji kolejowych starają się także upraszczać korzystanie ze sprzedaży on-line. I w ten sposób sieć przejmuje coraz większą część rynku sprzedaży także biletów na pociągi regionalne.

Komentarze