Brytyjski przewoźnik Virgin Trains (VTE Holdings) wie już, jakimi pociągami chce obsługiwać połączenia Eurotunelem między Wielką Brytanią a Francją. Łącznie 12 jednostek Avelia Stream zostanie dostarczonych przez Alstom. Operacje mają rozpocząć się w 2030 roku. Jest to kolejny przewoźnik, który chce przełamać trwający od dziesięcioleci monopol Eurostar na trasie między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną. Umowa z Alstom jest następstwem wniosku złożonego przez przewoźnika do brytyjskiego regulatora transportu. Wnioskuje on o dostęp do bazy postojowej Temple Mills International. Oczekuje się, że umowa zostanie sfinalizowana do końca tego roku. Przewoźnik spodziewa się rozmieścić pociągi w Belgii i Niemczech, a także w Wielkiej Brytanii i Francji. Virgin jest trzecim przewoźnikiem konkurującym z Eurostar. Wcześniej swoje plany ogłosiły Evolyn i Gemini Trains. Zgodnie z wnioskiem, Virgin Train chce kursować 13 razy dziennie z Londynu do Paryża, cztery razy do Brukseli i trzy razy do Amsterdamu. Sama grupa Virgin należąca do miliardera Richarda Bransona ma 50% udziałów w przyszłym przewoźniku dla Eurotunnelu, a reszta należy do dwóch nieznanych inwestorów. Źródlo: rynek Kolejowy
Brytyjski przewoźnik Virgin Trains (VTE Holdings) wie już, jakimi pociągami chce obsługiwać połączenia Eurotunelem między Wielką Brytanią a Francją. Łącznie 12 jednostek Avelia Stream zostanie dostarczonych przez Alstom. Operacje mają rozpocząć się w 2030 roku. Jest to kolejny przewoźnik, który chce przełamać trwający od dziesięcioleci monopol Eurostar na trasie między Wielką Brytanią a Europą kontynentalną. Umowa z Alstom jest następstwem wniosku złożonego przez przewoźnika do brytyjskiego regulatora transportu. Wnioskuje on o dostęp do bazy postojowej Temple Mills International. Oczekuje się, że umowa zostanie sfinalizowana do końca tego roku. Przewoźnik spodziewa się rozmieścić pociągi w Belgii i Niemczech, a także w Wielkiej Brytanii i Francji. Virgin jest trzecim przewoźnikiem konkurującym z Eurostar. Wcześniej swoje plany ogłosiły Evolyn i Gemini Trains. Zgodnie z wnioskiem, Virgin Train chce kursować 13 razy dziennie z Londynu do Paryża, cztery razy do Brukseli i trzy razy do Amsterdamu. Sama grupa Virgin należąca do miliardera Richarda Bransona ma 50% udziałów w przyszłym przewoźniku dla Eurotunnelu, a reszta należy do dwóch nieznanych inwestorów. Źródlo: rynek Kolejowy
Komentarze
Prześlij komentarz