Concord Control Systems Limited (CCSL) zaprezentowało pierwszą w Indiach lokomotywę zasilaną bateryjnie, wyposażoną w w pełni rodzimy, bezemisyjny system napędowy opracowany przez Advanced Rail Division – informuje ETInfra.com. Nowy system zastąpił konwencjonalny napęd wysokoprężny na platformie spalinowo-elektrycznej o mocy 700 KM, wykorzystując akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Architektura oparta na czoperach DC dostarcza do 800 A prądu szczytowego do silników trakcyjnych, aktywując się tylko w momencie zapotrzebowania na moc. Takie rozwiązanie eliminuje straty na biegu jałowym, typowe dla lokomotyw dieslowskich, poprawia efektywność energetyczną i redukuje emisje. System powstał niemal w całości w Indiach – od rozdrabniacza i jednostki sterującej pojazdu (VCU), po interfejs kierowcy, czujniki i elektronikę sterującą. Jedynie niewielka część półprzewodników została pozyskana z zagranicy. Integracja obejmuje komunikację opartą na CAN oraz transmisję światłowodową. Dodatkowo lokomotywa została wyposażona w zdalną diagnostykę, konserwację predykcyjną (RMS), cyfrowe wyświetlacze maszynisty, system monitoringu CCTV/DVR oraz funkcje bezpieczeństwa. Projekt stanowi lokalny punkt odniesienia dla modernizacji istniejących lokomotyw spalinowych do konfiguracji bezemisyjnych. Rozwiązanie to może odegrać kluczową rolę na niezelektryfikowanych trasach, gdzie tradycyjna elektryfikacja jest kosztowna lub nieopłacalna w krótkim okresie. Wpisuje się ono w strategię pełnej elektryfikacji indyjskich kolei do 2030 roku. Źródło: RailMarket
Concord Control Systems Limited (CCSL) zaprezentowało pierwszą w Indiach lokomotywę zasilaną bateryjnie, wyposażoną w w pełni rodzimy, bezemisyjny system napędowy opracowany przez Advanced Rail Division – informuje ETInfra.com. Nowy system zastąpił konwencjonalny napęd wysokoprężny na platformie spalinowo-elektrycznej o mocy 700 KM, wykorzystując akumulatory litowo-żelazowo-fosforanowe (LFP). Architektura oparta na czoperach DC dostarcza do 800 A prądu szczytowego do silników trakcyjnych, aktywując się tylko w momencie zapotrzebowania na moc. Takie rozwiązanie eliminuje straty na biegu jałowym, typowe dla lokomotyw dieslowskich, poprawia efektywność energetyczną i redukuje emisje. System powstał niemal w całości w Indiach – od rozdrabniacza i jednostki sterującej pojazdu (VCU), po interfejs kierowcy, czujniki i elektronikę sterującą. Jedynie niewielka część półprzewodników została pozyskana z zagranicy. Integracja obejmuje komunikację opartą na CAN oraz transmisję światłowodową. Dodatkowo lokomotywa została wyposażona w zdalną diagnostykę, konserwację predykcyjną (RMS), cyfrowe wyświetlacze maszynisty, system monitoringu CCTV/DVR oraz funkcje bezpieczeństwa. Projekt stanowi lokalny punkt odniesienia dla modernizacji istniejących lokomotyw spalinowych do konfiguracji bezemisyjnych. Rozwiązanie to może odegrać kluczową rolę na niezelektryfikowanych trasach, gdzie tradycyjna elektryfikacja jest kosztowna lub nieopłacalna w krótkim okresie. Wpisuje się ono w strategię pełnej elektryfikacji indyjskich kolei do 2030 roku. Źródło: RailMarket
Komentarze
Prześlij komentarz