Dokładnie 20 lat temu na Terminalu w Brzegu Dolnym PCC Intermodal sformowało swój pierwszy pociąg intermodalny. Na niniejszym pociągu z Brzegu Dolnego do terminalu VGN w Świnoujściu przewieziono kontenery armatora P&O Nedlloyd. Pierwszymi załadowcami, którzy skorzystali z nowo uruchomionego serwisu były Zakłady Chemiczne grupy PCC – Rokita oraz Cargill. Pociąg, prowadzony przez maszynistów spółki PCC Kolchem, obsługiwała lokomotywa spalinowa BR 232. To wówczas rodziło się wielkie marzenie PCC Intermodal o regularnej, gęstej sieci połączeń intermodalnych. Marzenie, które dzięki pracy zgranego zespołu, środkom z funduszy unijnych, zaufaniu pierwszych klientów, a w końcu ogromnej determinacji i konsekwencji, udało się zrealizować. Spółka PCC Intermodal SA jest dziś wiodącym operatorem intermodalnym w Polsce. Rocznie organizuje ponad 6 tys. pociągów kontenerowych. Jej sieć połączeń zasięgiem obejmuje nie tylko najważniejsze regiony w kraju, ale również wiele zagranicznych relacji, w tym m. in. Niemcy, Holandię, Belgię i Ukrainę. Operator dysponuje jednymi z najnowocześniejszych terminali intermodalnych w Europie, planuje kolejne inwestycje na Pomorzu oraz na wschodzie kraju. Spółka jest licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, posiada flotę lokomotyw, wagonów, naczep pod-kontenerowych, samochodów i kontenerów 45 ft HC PW. (Rynek Infrastruktury)
Dokładnie 20 lat temu na Terminalu w Brzegu Dolnym PCC Intermodal sformowało swój pierwszy pociąg intermodalny. Na niniejszym pociągu z Brzegu Dolnego do terminalu VGN w Świnoujściu przewieziono kontenery armatora P&O Nedlloyd. Pierwszymi załadowcami, którzy skorzystali z nowo uruchomionego serwisu były Zakłady Chemiczne grupy PCC – Rokita oraz Cargill. Pociąg, prowadzony przez maszynistów spółki PCC Kolchem, obsługiwała lokomotywa spalinowa BR 232. To wówczas rodziło się wielkie marzenie PCC Intermodal o regularnej, gęstej sieci połączeń intermodalnych. Marzenie, które dzięki pracy zgranego zespołu, środkom z funduszy unijnych, zaufaniu pierwszych klientów, a w końcu ogromnej determinacji i konsekwencji, udało się zrealizować. Spółka PCC Intermodal SA jest dziś wiodącym operatorem intermodalnym w Polsce. Rocznie organizuje ponad 6 tys. pociągów kontenerowych. Jej sieć połączeń zasięgiem obejmuje nie tylko najważniejsze regiony w kraju, ale również wiele zagranicznych relacji, w tym m. in. Niemcy, Holandię, Belgię i Ukrainę. Operator dysponuje jednymi z najnowocześniejszych terminali intermodalnych w Europie, planuje kolejne inwestycje na Pomorzu oraz na wschodzie kraju. Spółka jest licencjonowanym przewoźnikiem kolejowym, posiada flotę lokomotyw, wagonów, naczep pod-kontenerowych, samochodów i kontenerów 45 ft HC PW. (Rynek Infrastruktury)
Komentarze
Prześlij komentarz