SBB wprowadza cyfrowe systemy sterowania ruchem kolejowym


SBB przyznało umowy ramowe o wartości 1,5 mld euro firmom Hitachi, Siemens i Stadler Rail na wdrożenie cyfrowych blokad nowej generacji. Modernizacja ma na celu uczynienie gęstej szwajcarskiej sieci kolejowej bardziej wydajną, niezawodną i gotową na przyszły wzrost ruchu. Nowe systemy, określane przez SBB jako "serce operacji kolejowych", będą stopniowo zastępować przestarzałą technologię - niektóre z nich pochodzą z lat 50. ubiegłego wieku. Około 80 procent z prawie 500 szwajcarskich blokad zostanie odnowionych w ciągu najbliższych 20 lat, a pierwsze jednostki cyfrowe mają wejść do użytku w 2029 roku. Według SBB, przejście na cyfrowe blokady jest kluczowym krokiem w kierunku w pełni połączonej i zautomatyzowanej kolei. Modernizacja będzie wspierać sygnalizację kabinową, w której maszyniści otrzymują informacje o ruchu i bezpieczeństwie bezpośrednio w kabinie, a nie z sygnałów wzdłuż torów. Ostatecznie pozwoli to na kursowanie większej liczby pociągów w krótszych odstępach czasu, zwiększając przepustowość bez konieczności budowania nowych linii. Nagrodzeni dostawcy - Hitachi, Siemens i Stadler Rail - zostali wybrani w drodze przetargu publicznego w oparciu o efektywność kosztową, innowacyjność i jakość techniczną. Przed seryjnym wdrożeniem systemy przejdą szeroko zakrojone testy w warunkach mieszanego ruchu pasażerskiego i towarowego. Obecnie SBB obsługuje złożoną kombinację starszych blokad, które wymagają wysokiej konserwacji i ograniczają możliwości modernizacji. Zastępując systemy oparte na przekaźnikach modułowymi, znormalizowanymi komponentami, firma spodziewa się obniżenia kosztów operacyjnych i większej elastyczności w zakresie przyszłych aktualizacji. Cyfryzacja, jak twierdzi SBB, jest kluczem do zarządzania oczekiwanym wzrostem popytu na mobilność. Transformacja zajmie około 40 lat i doprowadzi do stworzenia solidniejszej, bezpieczniejszej i lepiej zintegrowanej szwajcarskiej sieci kolejowej. (RailMarket)

Komentarze