Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu rozpoczyna modernizację 31 tramwajów marki Škoda 19T, które zostaną wyposażone w zaawansowany system antykolizyjny ACS. Projekt realizowany jest we współpracy z Grupą Škoda oraz polską firmą Saatz, specjalizującą się w integracji systemów bezpieczeństwa pojazdów szynowych. Decyzja o wdrożeniu technologii ACS to odpowiedź na problem kolizji tramwajów w ruchu miejskim. Takie zdarzenia, wciąż zbyt częste również we Wrocławiu, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów i innych uczestników ruchu, a także generują wysokie koszty napraw. System antykolizyjny ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa, ograniczenie ryzyka wypadków oraz obniżenie kosztów eksploatacji. ACS (Anti-Collision System) wykorzystuje technologię LiDAR, kamery oraz precyzyjną lokalizację opartą o mapy HD i odometrię, tworząc tzw. „wirtualny tunel bezpieczeństwa” przed pojazdem. System wykrywa przeszkody statyczne i dynamiczne w czasie rzeczywistym, a w sytuacji zagrożenia ostrzega motorniczego lub automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne. LiDAR monitoruje otoczenie w promieniu do 100 metrów, jednostka IMU zapewnia dokładne dopasowanie do toru jazdy, a kamera ADAS dostarcza szczegółowego obrazu sytuacji na torze. Technologia Škody została już z powodzeniem wdrożona w tramwajach w fińskim Tampere i czeskim Ołomuńcu, a wkrótce pojawi się także w Pradze, Bergamo oraz w pojazdach niemieckiego operatora RNV (Rhein-Neckar-Verkehr). Jedną z największych zalet rozwiązania jest jego uniwersalność – system można zintegrować zarówno z nowymi, jak i eksploatowanymi już pojazdami. Modernizacja wrocławskich tramwajów to kolejny krok w kierunku większego bezpieczeństwa i automatyzacji transportu publicznego, wpisujący się w strategię MPK Wrocław polegającą na stopniowym unowocześnianiu taboru i poprawie komfortu podróży pasażerów. Źródlo: Na Kolei
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne we Wrocławiu rozpoczyna modernizację 31 tramwajów marki Škoda 19T, które zostaną wyposażone w zaawansowany system antykolizyjny ACS. Projekt realizowany jest we współpracy z Grupą Škoda oraz polską firmą Saatz, specjalizującą się w integracji systemów bezpieczeństwa pojazdów szynowych. Decyzja o wdrożeniu technologii ACS to odpowiedź na problem kolizji tramwajów w ruchu miejskim. Takie zdarzenia, wciąż zbyt częste również we Wrocławiu, stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa pasażerów i innych uczestników ruchu, a także generują wysokie koszty napraw. System antykolizyjny ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa, ograniczenie ryzyka wypadków oraz obniżenie kosztów eksploatacji. ACS (Anti-Collision System) wykorzystuje technologię LiDAR, kamery oraz precyzyjną lokalizację opartą o mapy HD i odometrię, tworząc tzw. „wirtualny tunel bezpieczeństwa” przed pojazdem. System wykrywa przeszkody statyczne i dynamiczne w czasie rzeczywistym, a w sytuacji zagrożenia ostrzega motorniczego lub automatycznie inicjuje hamowanie awaryjne. LiDAR monitoruje otoczenie w promieniu do 100 metrów, jednostka IMU zapewnia dokładne dopasowanie do toru jazdy, a kamera ADAS dostarcza szczegółowego obrazu sytuacji na torze. Technologia Škody została już z powodzeniem wdrożona w tramwajach w fińskim Tampere i czeskim Ołomuńcu, a wkrótce pojawi się także w Pradze, Bergamo oraz w pojazdach niemieckiego operatora RNV (Rhein-Neckar-Verkehr). Jedną z największych zalet rozwiązania jest jego uniwersalność – system można zintegrować zarówno z nowymi, jak i eksploatowanymi już pojazdami. Modernizacja wrocławskich tramwajów to kolejny krok w kierunku większego bezpieczeństwa i automatyzacji transportu publicznego, wpisujący się w strategię MPK Wrocław polegającą na stopniowym unowocześnianiu taboru i poprawie komfortu podróży pasażerów. Źródlo: Na Kolei
Komentarze
Prześlij komentarz